Ga naar inhoud

opnieuw opstarten+power loss


Aanbevolen berichten

mijn computer start zich vaak opnieuw op. ik denk dat ik weet waar het aan ligt! ik weet alleen niet wat het is. het heeft in ieder geval niet met het geheugen te maken en ook niet met geinstalleerde software. Ik zat laatst eens in die zeer beperkte bios van [b:ded1dfa7db]compaq[/b:ded1dfa7db] en ik zag daar iets van power loss management staan. ik kijk daar dus eens en je kunt uit 3 dingen kiezen: return to last staite reboot remain off hij stond op return to last staite. ik heb die toen op remain off gezet en in plaats van opnieuw op te starten bleef de pc uit! dus het heeft heel waarschijnlijk iets met power loss te maken, maar wat is dat, waar komt dat door en hoe kan ik het verhelpen?
Link naar reactie
Dat zal er echt niet mee te maken hebben hoor. Die optie in de BIOS 'zegt' de pc wat 'ie moet doen als de stroom uitvalt en weer terug is. Bij a) blijft 'ie in de stand staan waar 'ie in stond toen de stroom uitviel. b) opstarten c) uit blijven. Deze opties zijn ook handig als je je pc hebt aangesloten op zo'n stekkerdoos met schakelaar. Toen je pc zichzelf opnieuw opstartte, ging 'ie toen helemaal uit om vervolgens weer aan te gaan (ik bedoel qua voeding enzo - hoor je o.a. aan ventilatoren en je ziet het aan de power led)? Dan zou je voeding gaar of te zwak kunnen zijn...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...