Ga naar inhoud

Cd-romspelers verdwenen ???


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, Een vriend van me heeft een erg groot probleem met z'n cd rom drives.. Windows herkent beide cdrom spelers niet meer, terwijl ze het toch altijd goed gedaan hebben. Ik zou echt niet weten waar het aan zou kunnen liggen.. is dit harwarematig?? of softwarematig.. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. (verdere details (soort cdromspelers enzo volgen nog) want ik zit daar nu niet en die weet ik niet uit mijn hoofd) Alvast bedankt
Link naar reactie
Ben ik weer.. Tis een windows 98 SE systeem, en het gaat om de Aopen 24x10x40 (brander dus) en een samsung 52x. Deze zijn in windows verdwenen :-? Ik heb geprobeerd met een opstartdiskette op te starten (met cd rom ondersteuning) en dan herkent hij de beide cd rom spelers wel, dan kan ik ze gewoon gebruiken. Het probleem is echter dat hij nog een aantal (grote) bestanden wil bewaren die niet op diskette passen, en daarom is formateren ook geen oplossing. KAN IEMAND ONS HELPEN??!! (er is gisteren een Gforce 4 geinstalleerd, maar gisteren na de installatie deden ze het ook nog gewoon, dus ik denk niet dat het hier aan kan liggen, maarja je weet maar nooit!!) Alvast bedankt.. Bob
Link naar reactie
hoi, ja in de BIOS worden ze nog wel weergegeven, maar niet in Windows (98SE). Ik denk dat er gewoon een fout in Windows zit, dus wil ik gaan formateren, maarja dan kan ik geen back-ups maken (of ik moet wachten tot er floppy's zijn die 1 GB kunnen opslaan...) Ik kan natuurlijk altijd "patitionmagix" downen van het web, maar dit kost me een hoop xtra werk... Maar we dwalen af, ik probeer ze nog steeds aan de praat te krijgen, zonder te formateren... Reageer plz. als je de oplossing weet! Groetjes, Bob en Bram
Link naar reactie
Wat kan helpen zonder format c: a. ga in veilige modus, config systeem apparaten, gooi alle cdrom brander apparaten weg. Reboot. Kijk of ie ze dan vindt. Lukt het nog niet, nogmaals checken in veilige modus dat de boel weg is. Shutdown computer. Stroom erf halen, dus een electra kabel. Maak kast open (vooraf effe aarden etc..) Haal de ide kabels van de cd apparaten eraf Sluit de boel weer aan en start windows/ Sluit windows weer netjes af. SLuit nu de ide kabels weer aan. Start nu windows weer op, als het goed is moet ie ze nu vinden. Succes
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...