Ga naar inhoud

Harddisk crash???


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb tot 2 keer toe het volgende probleem gehad: Bij het afsluiten van windows blijft de pc hangen. Daarna heb ik de pc uitgezet en opnieuw opgestart. Op het eerste gezicht leek er niet veel aan de hand. Maar al snel doken de problemen op. De hele directorystuctuur was door windows overehoop gehaald: Zomaar ineens waren er zo'n 20 directory's met de naam dir000xx met voor xx een nummer van 1 tot 20. Allerlei programma's deden het niet meer en een wat dieper onderzoek leerde dat bijvoorbeel program files, de map zelf bestond nog wel maar was leeg, nu dir000xx was. Ik had geen zinom dit allemaal te herstellen dus ik heb format c: gedaan. Ik dacht dat daarmee de problemen wel opgelost zouden zijn. Niet dus. Nog geen week later weer het zelfde: bij het afsluiten blijft de zaak hangen en daarna niets meer. Nu was het zelfs zo erg dat de pc nietmeer naar windows wilde booten. Nu is mijn vraag ligt dit aan windows, of ligt dit aan mijn harddisk. Is er iemand dit ook ooit heeft meegemaakt? Bestaat er een mogelijkheid om de hardware door te laten meten of zo om te kijken wat er kapot is? Alvast bedankt Rob P.S. Het gaat om een maxtor hd van 20 gb ongeveer 2 jr oud
Link naar reactie
Ik heb dit ook eens gezien bij een vriend, precies hetzelfde. :eek: Alleen gingen die dirs daar tot over de 100... Dat was een Laser computer en daar is een monteur langsgekomen en heeft de HD verwisseld. Dus idd een HD-crash. Op de site van de fabrikant kun je waarschijnlijk wel een diagnose-tool downen, maar ik vrees het ergste. Maar je hebt nog garantie als het goed is! Documenten etc kun je nog wel redden uit die directory's. Je moet alleen ff zoeken waar alles staat :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...