Ga naar inhoud

Hebben Slave/Master en volgorde partities invloed op snelh.?


Aanbevolen berichten

Hallo mensen. En ook ik heb me blij gemaakt met een nieuwe HD op de HCC!! (WD 800JB, en nou niet zeggen dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt want ik heb (te) lang getwijfeld!!! :wink: :) ) Nou vroeg ik me alleen af of er een ideale instelling is van dat Master/Slave gebeuren. Ik heb een doodnormale IDE controller voor 4 schijven. (prim/sec master/slave) Zo wil ik alles in gaan delen: - Ik heb al een DVD-speler - Een HD van 2,5 GB voor Win98 - Een HD van dik 12 GB voor Backup - en men nieuwe HD'tje van de HCC (80 GB voor windows en men documenten) Maakt t uit (ivm snelheid) hoe ik dit indeel? En hoe ik dit instel met de jumpers op de HD's? Daarnaast wil ik de 80GB indelen in een (groot) aantal partities. Een voor WinXP, een voor docs, prog-files, temp, wwwroot, enz.... Maakt t eigenlijk uit in welke volgorde ik dit indeel ivm (opzoek)snelheid. Is het bijvoorbeeld aan te raden om eerst WinXP neer te zetten, dan prog-filez en dan temp ofzo?? En dan nog een klein vraagje: Draait WinXP nog gewoon als ik dit in eerste instantie verander (moet namelijk t een en ander uit voor ik de nieuwe HD kan installeren en ik wil dan de Master/Slave relaties gelijk instellen. Ik wil de schijf namelijk indelen onder windows met Partition Magic)?? Bedankt mensen!! Jasper
Link naar reactie
[quote:72e0a36498="jasperlevink"]Hallo mensen. En ook ik heb me blij gemaakt met een nieuwe HD op de HCC!! (WD 800JB, en nou niet zeggen dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt want ik heb (te) lang getwijfeld!!! :wink: :) ) Nou vroeg ik me alleen af of er een ideale instelling is van dat Master/Slave gebeuren. Ik heb een doodnormale IDE controller voor 4 schijven. (prim/sec master/slave) Zo wil ik alles in gaan delen: - Ik heb al een DVD-speler - Een HD van 2,5 GB voor Win98 - Een HD van dik 12 GB voor Backup - en men nieuwe HD'tje van de HCC (80 GB voor windows en men documenten) Maakt t uit (ivm snelheid) hoe ik dit indeel? En hoe ik dit instel met de jumpers op de HD's? Daarnaast wil ik de 80GB indelen in een (groot) aantal partities. Een voor WinXP, een voor docs, prog-files, temp, wwwroot, enz.... Maakt t eigenlijk uit in welke volgorde ik dit indeel ivm (opzoek)snelheid. Is het bijvoorbeeld aan te raden om eerst WinXP neer te zetten, dan prog-filez en dan temp ofzo?? En dan nog een klein vraagje: Draait WinXP nog gewoon als ik dit in eerste instantie verander (moet namelijk t een en ander uit voor ik de nieuwe HD kan installeren en ik wil dan de Master/Slave relaties gelijk instellen. Ik wil de schijf namelijk indelen onder windows met Partition Magic)?? Bedankt mensen!! Jasper[/quote:72e0a36498] Ik zal gewoon de snelste /nieuwste harde schijf op prim master zetten en daarna op prim slave de langzama schijf zetten en de dvd op sec master windows gewoon op de snelste schijf zetten :) dat zal ik doen ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...