Ga naar inhoud

DMA / UDMA /write-behind caching / read-aheadoptimalisatie


Aanbevolen berichten

Wat vragen van een leek. Is DMA het zelfde als UMDA? In mijn bios staat DMA op 3. Waar kan ik UMDA op aan zetten. Ik heb het nu met veel lef(brrrrrr) met Tweak xp gedaan. Waar kan ik de Write-behind caching uitschakelen. Waar kan ik de Read-ahead optimalisatie uitzetten. Dit wordt mij aangeraden bij omdat er bij het capturen REKALIBRERING optreedt. Wie heeft de goed antwoorden. alvast bedankt. cocona
Link naar reactie
Je moet nog effe aangeven waar je die DMA3 zie staan want zoals je het nu beschrijft kan het niet. De originele DMA ging maar tot 2 en UDMA wordt in principe in 2, 4 of 5 weergegeven. Als ik het goed begrijp heeft dit maken met je andere topic. Ik had daar ook al gereageerd. Wie heeft jou eigenlijk aangeraden de write-behind caching uit te schakelen ? Dat zijn toch wel serieuze aanpassingen. Je kunt dat doen in het systeembeheer in config scherm. Bij systeem staat het tabblad 'prestaties'. De read-ahead optimalisatie pas je daar ook aan. Ook dat is allemaal niet aan te raden en lost je probleem niet wezenlijk op als het echt de kalibratie is. Wat voor schijf gebruik je eigenlijk?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...