Ga naar inhoud

Driver onder XP voor filmscanner


Aanbevolen berichten

Ik heb reeds enige jaren een filmscanner, de Minolta Dimage Scan Dual. Geen I of II of III erachter, dus naar alle waarschijnlijkheid de eerste versie. Deze heeft onder W98SE altijd goed gewerkt. Nu heb ik sinds enige tijd Windows XP en heb met de originele cd deze scanner weer geïnstalleerd. Volgens mij werkte alles goed behalve een enkele scaninstelling, die mij verder niet hinderde. Nu werkte ik deze week bij uitzondering met zwart-wit negatieven en bleek het ding niet goed te werken. De film wordt naar binnen getrokken, maar komt niet meer terug en transporteert ook geen beeld naar het beeldbewerkingsprogramma. Als ik op kleurennegatief deze zw/wt-negatieven inscan gaat het wel, maar is het bestand weer even groot als een kleurenbeeld d.w.z. drie keer te groot. Ik heb geprobeerd om een driver voor deze scanner voor W2000 te vinden, maar dat is me nog steeds niet gelukt. Kent iemand anders dit probleem ook en heb je dit al op kunnen lossen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...