Ga naar inhoud

Harde schijf kalibratie? Vanaf vcr naar studio 7


Aanbevolen berichten

Bij het opnemen vanaf mijn vcr met een analoog (video en geluid) kabel via een tv kaart waar ik studio 7 voor gebruik. Begint op sommige momenten het preview schermpje te flikkeren. Wat ik er van begrijp is dat er dan kalibratie van de harde schijf op treedt. Wat kan ik hier aan doen???? En is het verstandig om UMDA66 mode aan te zetten. Ik werk met Windows xp home edition. Met AMD ATHLON 2000+ Wie weet de oplossing? als vast bedankt. cocona
Link naar reactie
Als je tegenwoordig nog last hebt van de HD kalibratie dan moet je toch wel heel wat data verstouwen per seconde. In dat geval is het zeker verstandig om over te schakelen op UDMA66, als je dat nog niet gebruikt. Vroeger bestonden er AV-harde schrijven speciaal voor audio/video opnames die een heel ander kalibratiesysteem hadden. Of die nu nog bestaan weet ik niet. Het lijkt me niet omdat de hd's al zo snel zijn tegenwoordig. Je kunt misschien ook eens naar de nieuwe modellen HD's van Western Digitals kijken die 8 MB cache aan boord hebben. Dat is toch al een behoorlijke buffer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...