Ga naar inhoud

computerkast atx; onbekende voedingskabel: help!


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb hier een nieuwe atx computerkast, die tot op dit moment geen spanning(en) aan het nieuwe (gigabyte) moederbord afgeeft.... mijn vraag: ik heb na montage van alles een kabel (komt uit de voedingseenheid) over: de steker aan die kabel (2 gele en 2 zwarte aders) is vierkant (8 x 8 mm.) en heeft een clipje aan de zijkant. Ik vind op het moederbord (de manual is aanwezig) geen bus waar deze steker in zou moeten/kunnen passen. wat is dit voor een kabel????? bij de kast is natuurlijk geen gebruiksaanwijzing :-( hoop dat een zelfbouwer het antwoord heeft!? rob
Link naar reactie
hoi, het bord is een Athlon/Duron bord: Gigabyte GA-7VAX (gisteren nieuw op HCC dagen). De processor een Athlon 1800+ (idem). De ook nieuwe kast staat al een poosje bij mij. In het net zag ik dat AMD processoren speciale eisen aan de voedingen stellen, en er wordt aangeraden een 'AMD approved' voeding te gebruiken. De mijne heeft zo'n kenmerk niet eropstaan. Heb je hier wat aan? rob
Link naar reactie
het is inmiddels opgelost: er was nog een kabeltje over in de kast (naast de geel/zwarte), met op de steker: M / B.. toen ik met mijn multimeter zag dat deze reageerde op indrukken van de startknop op het front, heb ik deze steker met de PW (power soft connector) pins van de 'panel connector' verbonden, en toen deed ie het.. (dit was mijn eerste contact met een atx voeding, vandaar de confusie ;-)) rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...