Ga naar inhoud

PC blijft soms hangen


Aanbevolen berichten

Mijn PC (met W98) blijft soms hangen bij het opstarten en gaat na eerste Windows scherm opnieuw booten. In veilige modus start PC wel goed op en als hij daar een tijdje in heeft gestaan lukt na afsluiten gewoon opstarten weer. Lijkt erop dat PC een of ander device zoekt maar in apparatuurbeheer is niet veel bijzonders te zien. Weet iemand waar ik zou kunnen zoeken om dit probleem op te lossen? :(
Link naar reactie
W98 nooit geherinstalleerd en in gebruik vanaf 1998. Wel laneger tijd geleden upgrade naar second edition gedaan en regelmatig updates via internet binnengehaald. W98 nooit opnieuw geinstalleerd omdat ik aanhik tegen de hoeveelheid werk van leese opnieuw op de PC zetten. Gebruik verder geen scanner. Wat me in apparatuurbeheer nog opvalt is dat onder USB-controllers 1 ESB Root Hub een uitroepteken heeft en staat uitgeschakeld.
Link naar reactie
Geen idee wat het signalement is van je PC en de grootte van je HD, maar toch te overwegen een schone installatie van WIN 98 SE, met alle door jou gewenste instellingen en alle drivers van randapparatuur en kaarten en daarvan een ghost te maken en op cdr te branden. Dan heb je als dat wenselijk is in no time een herinstallatie van je OS in pakweg 3 minuten. Mocht je met partities werken, dan kun je na installatie van je programma's opnieuw een ghost maken, op een moment, dat je PC naar wens draait en deze na elke wijziging aanpassen. Bij een crash van de C schijf deze dan formateren en de recente Ghost terugzetten en klaar is Kees. Jan K
Link naar reactie
Nou bij mij duurt dat 30 minuten :) Maar dat is een oudere pc (PII350 @ 402) en het is het OS incl ALLE programma's. Ik zou inderdaad toch maar eens opnieuw installeren. Want ondanks upgrades etc wordt windows op een gegeven moment toch gaar... Dit is dus een 4 jaar oude installatie. Bij mij zijn ze nooit ouder dan een half jaar (en meestal nog minder - 3 maanden schat ik).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...