Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo mensen. Na het lezen van de HD-test in de laatste C!T (nr 12 2002) rende ik vandaag héél enthousiast naar de dichstbijzijnde computerzaak op zoek naar mijn nieuwe kindje: De als best gesteste Western Digital 800BB (80GB). Men enhousiasme werd echte gauw de kop ingedrukt. De verkoper kwam ermee aan dat hij al een tijdje geen HD's van WD meer verkocht :o . Hij kreeg er namelijk teveel terug voor reparatie. Ook vond hij dat de bewuste harde schijf teveel lawaai maakte. Hij maakte mijn ontsteltenis nog groter door het geluid van een helicopter te noemen :x en daar een kleine impressie van te geven!! :( Als beter noemde hij de HD van Samsung. Welke zeer stil en even snel zou moeten zijn. Onze grote vrienden van de testbank noemden de HD echter 'veruit het luidrustigst van alle schijven' en 'al met al is het geen schijf om hard voor naar de winkel te rennen '! (leuke woordspeling trouwens :wink: In een bericht van trebla (getiteld: Harde schijven?) eerder deze week werd ook de Seagaye Barracuda ATA IV 80GB genoemd. Maar ook deze test komt zeer beroerd uit de test. Ook de Maxtor Diamond Max (van 80GB) wordt daar genoemd, deze werd echter niet getest!?! Ik heb nu dus helemaal geen idee meer wat ik moet doen... :( Ik wil als ik van het weekend fit de HCC op stap wel de juiste keuze maken. Kan iemand me hiermee helpen? Wie moet ik geloven? Ik wil gewoon een snelle >80GB HD zonder helicoptergeluiden waarmee ik de komende jaren mee vooruit kan zonder dat ik hem iedere week voor reparaties kwijt ben, die ook nog eens niet te veel centen kost!!! Bedankt mensen! Jasper Levink (jasperlevink@home.nl
Link naar reactie
...En dus is de betreffende WD gewoon de beste keuze. Conclusie; de betreffende persoon in die computerzaak heeft - om het maar een netjes uit te drukken - het verkeerde beroep uitgekozen en duidelijk geen kennis van zaken. Ik heb nog nooit in een review een Samsung HD boven de middenmoot uit zien komen. De WD komt overal iig als een van de snelste uit de bus. Van een opvallend hoge uitval in die serie is volgens mij ook geen sprake.
Link naar reactie
Nou vindt ik de test in de C!T wel erg mager, maar met een applicatie de HD's vergleken. Maar de WD's met 8mb cache worden over het algemeen wel gezien als de snelste IDE schijven van dit moment check een echte HD site www.storagereview.com voor meer info en ga gewoon voor een WD met 8 mb cache [color=darkred:d648b9c65b]Since the introduction of the WD400BB more than 1.5 years ago, every Caviar drive has received our Safe Buy award by delivering best-of-class performance- a remarkable streak indeed! The Caviar WD800JB is no exception. Basically a WD1200JB with one less platter, the 800JB delivers similar performance with less capacity, heat, noise, and cost. A quick glance at pricing indicates a $20 premium over other 80 GB drives. Unless one is on an extremely tight budget, the low cost, noise and heat levels of the WD800JB make it an easy choice. [/color:d648b9c65b] http://www.storagereview.com/articles/200205/20020529WD800JB_1.html
Link naar reactie
[quote:4c930f992e="hjs"][color=darkred:4c930f992e]Since the introduction of the WD400BB more than 1.5 years ago, every Caviar drive has received our Safe Buy award by delivering best-of-class performance- a remarkable streak indeed! The Caviar WD800JB is no exception. Basically a WD1200JB with one less platter, the 800JB delivers similar performance with less capacity, heat, noise, and cost. A quick glance at pricing indicates a $20 premium over other 80 GB drives. Unless one is on an extremely tight budget, the low cost, noise and heat levels of the WD800JB make it an easy choice. [/color:4c930f992e] http://www.storagereview.com/articles/200205/20020529WD800JB_1.html[/quote:4c930f992e] Waarmee mijn oordeel over de persoon in kwestie maar weer eens bevestigd wordt :lol:
Link naar reactie
Die JB is in real life wat sneller dan de BB, ondanks dat de benchmarks van de C!T het tegendeel beweren. Geen idee of je dat echt gaat merken. Wat betreft reparaties; Ik heb na 2 kapotte WD's toch gekozen voor een 800JB. Call me stupid, maar dat ding heeft gewoon de beste prijs-prestatie verhouding. Hoe die bevalt kan ik je vanaf morgenvertellen. Dan ga'k namelijk m'n nieuwe PC'tje in elkaar zetten met die betreffende schijf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...