Ga naar inhoud

gloednieuw systeem = onstabiel ! HELP!!


Aanbevolen berichten

ik heb een mooi systeem samengesteld uit een aantal onderdelen, m aar het is zo ontzettend onstabiel, het blokkeert echt te vaak, dit zijn de specs. : asus ps48x mobo pentium 4 2,4 ghz 512 ddr ram (333) hercules 3d prophet radeon 9700PRO aopen h600M case (met 300watt voeding) lg dvd speler aopen dvd+rw creative sb live 5.1 digital windowsXP home (oem) alles is geinstalleerd, maar het is erg onstabiel en blokkeert zodra ik een spel probeer (zelfs morrowind, die kreeg ik bij de 3d kaart) ik denk dat het ligt aan de voeding, dat ik 400 watt nodig heb (ook raar, ik kan UT2003 niet meer installeren, dat ding leest cd2 niet meer goed!) pleaze help, er is 2500€ aan dit systeem uitgegeven!! help............alvast bedankt
Link naar reactie
Dit is zonder meer de voeding welke in de aopen kast zit. hoe groot is die voeding? 300 watt? (eh ja dus, dat zeg je) Aopen maakt helaas geen erg goede voedingen, en dan samen met je P4 en de Radeon 9700 (beide stroom vreters) krijg je systeem dus te weinig stroom, gevolg instabiel. Dus breng de kast terug en ruil hem in voor een Antec kast met minimaal een 350 watt voeding. Als dat niet kan moet je helaas een ander voeding aanschaffen. Ga dan voor minimaal 400 watt. Maar, heb je je systeem compleet bij een winkel gekocht? of heb je hem zelf in elkaar gezet? Mocht je hem kant en klaar gekocht hebben zou ik alles gewoon terug brengen en lossen ze het in de winkel maar lekker fijn zelf op!!
Link naar reactie
Ik zou ook kijken naar het geheugen (merkgeheugen?), of de voeding (kwaliteit, min. 350 watt). Je zou ook eens naar de video instelling kunnen kijken. Ik heb diverse malen gelezen over problemen met AGP 8x. Terugzetten naar 4x (bios) verhelpt dan de problemen. De huidige generatie videokaarten heeft voldoende aan de 4x instelling.
Link naar reactie
Begin, als je zelf een kast in elkaar schroeft, met het absolute minimum: FD, HD, CD-Rom, video-adapter. Muis en toetsenbord beide gewoon PS/2 (niet draadloos!). Als je systeem draait, en het is stabiel, kun je de volgende onderdelen één voor één installeren. Kijk ondertussen hoe je IRQ- en DMA-tabel er uitzien! Op deze manier zie je het makkelijkst wanneer zich een conflict gaat voordoen. Voor ACPI-systemen geldt dat alle onderdelen die het systeem wakker mogen maken in principe dezelfde IRQ krijgen (je kunt voor Windows 2000 en Windows XP wel in je BIOS aangeven welk apparaat welk IRQ nummer moet krijgen, maar daar trekt het OS zich niets van aan...). Je kunt in apparaatbeheer aangeven dat, bij voorbeeld, toetsenbord, muis en USB apparaten de pc niet uit de slaapstand mogen halen - dat scheelt ook. Iemand nog meer suggesties?
Link naar reactie
Ik sluit me bij HJS aan, zeker weten een voeding probleem, ik heb dit vaker gezien met de Radeon 9700 pro ism een zware pc. 400 watt is voldoende.. zorg in ieder geval dat je een voeding heb van een gedegen merk. CWT, Flower, Antec, Enermax en Zalman o.a zijn erg goed. Mijn voorkeur ligt bij de Antec True power 430 watt. erg goed en ook nog eens stil
Link naar reactie
misschien eens op de site van de leverancier van je mobo kijken of er ook bios updates zijn... voor mijn mobo is er ook een speciale biosflash mocht je er een radeon 9700 in wou drukken.. daarnaast kan het idd zoals ook al gezegd is, het mem is, draai memtest eens.. dat vindt je [url=http://www.memtest86.com/]hier[/url] edit:// maar we kunnen ons wel zo druk maken, maar er bestaat ook nog zo iets als garantie, terug dat ding, en laat de zaak waar je dit systeem hebt gekocht er maar mee stoeien...
Link naar reactie
nou, ik heb zo'n beetje alle drivers en bios updates geinstalleerd, en volges mij loopt het systeem nu een stuk beter (gewoon goed) alleen in het spel NO ONE LIVES FOREVER 2 zien de figuren e vaag uit en komen er rare stralen ensow en freaky 3dkaart problemen, die verschenen nadat ik de directx9 RC heb geinstalleerd, ik denk dat het is opgelost door directx8.1 weer te installeren
Link naar reactie
Moet je maar eens even uitleggen hoe je DX8 gaat verwijderen om DX9 te installeren. Overlappen is problemen vragen. [b:026532545e]Volledig nieuwe installatie is in dit geval gewenst.[/b:026532545e]Opletten ook met uw videokaart: sommige gforce4 kaarten hebben het moeilijk met DX8 en 9. Anderzijds vragen sommige spellen inderdaad DX8.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...