Ga naar inhoud

notebook met 16 mb ATI Mobility RADEON of 32 mb savage 4?


Aanbevolen berichten

Ik wil een notebook aanschaffen van 1300-1600 euro. Vaak zit daar een AMB mobile athlon XP 1400+ in. Welke videokaart is te prefereren: een shared ATI Mobolity radeon van 16mb shared of een 32 mb savage 4 kaart shared? De eerste kaart zit in veel compaqs, de savage in veel Packard Bell systemen. Wie kan me adviseren: het gebruik betreft voornamelijk spelletjes en internet?
Link naar reactie
Het zijn allebei nou niet echt kaarten om op te gamen. Ik denk dat die Savage het verst komt, maar buiten wat games van een jaar of 3 terug (HL, UT, Q3) zal je er weinig van moeten verwachten. Mobile gamen wordt pas wat met een GeForce4Go, ATI Mobile Radeon 7500 en Mobile Radeon 9000. De GeForce2Go zou je ook nog in dit rijtje kunnen scharen al loopt die wel een stuk achter. Dan het 2e, je zei dat je bij die Savage een packerbell systeem kreeg (;)), en dat Compaq de M6's in hun sytemen heeft zitten. Als ik dan moest kiezen ging ik zeker voor de Compaq. Vind die Packer Bell's vrij goedkoop aan doen kwa behuizing en Compaq heeft over het algemeen ook de betere naam op notebook gebied. Dan als 3e deze tip: [url=http://www.multicom-int.nl/product.php?productn=L3400S%20Intel%20P4%201,8%20GHz%20DVDROM&productc=Notebooks]ASUS L3400S[/url] Ik heb deze laptop ook en hierin zit een Mobile Radeon 7500 met 32MB eigen geheugen. Is goed voor een 3D mark 2001 score van 3450 punten en UT2003 loopt er in 1024x768 met medium detail speelbaar op. Het enige nadeel aan die L3400S t.o.v. wat jij noemt in je posting is de non mobile P4, deze verbruikt wat meer stroom als de mobile Athlon XP. Maar dat is alleen als je vaak met dat ding op stap moet waar geen stopcontact is. (en als je zuinig met de accu wil kan je het best kijken naar een PIII-m) succes met kiezen in ieder geval :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...