Ga naar inhoud

van vcr naar video-cd: welke hardware nodig?


Aanbevolen berichten

hoi, ik wil opnamen die ik op video-cassettes heb staan (vcr, mono) overzetten naar cd-r schijfjes.. -en in de toekomst naar dvd.. welke hardware heb ik nodig? ik veronderstel een grafische kaart met tv in/out? moet die nog aan bepaalde eisen voldoen?? bepaalde chipset?? wrsch. een scart ingang of video-cinch ingangen? verder zal er een pentium-4 nodig zijn (of de amd-equivalent)? en straks voor dvd natuurlijk een dvd-brander dank voor info's rob
Link naar reactie
sorry tikfoutje : het is [b:2bc8d77ba1]www.vcdhelp.com [/b:2bc8d77ba1] (wist niet eens af van vchelp) - Videocasettes dus een analoge vcr. Om die te kunnen capturen heb je een Tv kaart nodig van bijv Pinaccle. Je kan het zo duur maken als je wil, de goedkoopste is in elk geval mono geluid. Je moet naar de ingangen van de tv kaart kijken en naar de uitgangen van je vcr. Dan de kabels kopen. Je moet een vrij PCI slot hebben - Nu kan je dan gaan capturen en de files (avi mpeg gaan bewerken) (grote hd is meer dan wenselijk) - de aangemaakte MPEG1 of MPEG2 (voor VCD of SVCD) kan je simpel via Nero branden. Dus ook een brander nodig (favoriet op dit forum is Lite-On gaan tot 99 minuten - pakweg 70 euro). DVD brander is nog duur, en je moet letten op dvd-r(w) en of dvdr(w). Dus een Lite-on kopen en wat 90 en 99 minuten cdr op de hcc dagen. als je ook geripte dvd movies op svcd wil (deze zijn vaak net iets langer dan 80 miunuten) Hoop dat je hieraan genoeg hebt en dan hoef je niet zo te gaan zoeken met een modem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...