Ga naar inhoud

Digitale camera voor €200


Aanbevolen berichten

Carmen, Vraag je bij digitale camera's eerst af wat je met je opnamen wilt. Wil je herinneringen bewaren, kiekjes mailen naar het thuisfront als je in het buitenland zit, of heb je kwaliteitsfoto's nodig? Als het om het eerste gaat, heb ik persoonlijk goede ervaringen gehad met een camera voor 640 * 380 pixels. Goed voor het doel, kennissen onder de indruk van de mogelijkheden. Helaas gaat het electronische spul (veel) sneller defect dan het mechanische, dus moest ik een andere kopen. Dit werd er een met hogere resolutie (tot 3.1M pixels). Van het aantal pixels moet je niet onder de indruk zijn, want iha wordt 3.1M pixels als een 1MB file bewaard. Dit met kleur-info. Als je dan kritisch kijkt naar de kwaliteit blijkt door de compressie toch info verloren te zijn gegaan en worden (JPG) effen kleurvlakken vaak 'rommelig' of 'korrelig' weergegeven. Laat je verder niet gek maken over het aantal pixels. Zoals je weet neemt het aantal pixels kwadratisch toe met de afmetingen, dus met het oplossend vermogen. Je wint dus bv. maar weinig als je gaat van 3.1 naar 4.1 Mpixels (waarom eindigen alle aanduidingen eigenlijk op '.1'?). Dit levert maar 12 % extra oplossend vermogen op!!! Prijsklasse: voor 200 Euro kan je een nieuwe, heel goede digitale camera kopen in het lage pixel-bereik. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groet, Maarten. ____________________ Dik 90 en nog steeds junior. Zo wordt je nooit oud!
Link naar reactie
[quote:8e597a4b4e="MaartenW"]Carmen, Vraag je bij digitale camera's eerst af wat je met je opnamen wilt. Wil je herinneringen bewaren, kiekjes mailen naar het thuisfront als je in het buitenland zit, of heb je kwaliteitsfoto's nodig? Als het om het eerste gaat, heb ik persoonlijk goede ervaringen gehad met een camera voor 640 * 380 pixels. Goed voor het doel, kennissen onder de indruk van de mogelijkheden. Helaas gaat het electronische spul (veel) sneller defect dan het mechanische, dus moest ik een andere kopen. Dit werd er een met hogere resolutie (tot 3.1M pixels). Van het aantal pixels moet je niet onder de indruk zijn, want iha wordt 3.1M pixels als een 1MB file bewaard. Dit met kleur-info. Als je dan kritisch kijkt naar de kwaliteit blijkt door de compressie toch info verloren te zijn gegaan en worden (JPG) effen kleurvlakken vaak 'rommelig' of 'korrelig' weergegeven. Laat je verder niet gek maken over het aantal pixels. Zoals je weet neemt het aantal pixels kwadratisch toe met de afmetingen, dus met het oplossend vermogen. Je wint dus bv. maar weinig als je gaat van 3.1 naar 4.1 Mpixels (waarom eindigen alle aanduidingen eigenlijk op '.1'?). Dit levert maar 12 % extra oplossend vermogen op!!! Prijsklasse: voor 200 Euro kan je een nieuwe, heel goede digitale camera kopen in het lage pixel-bereik. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groet, Maarten. ____________________ Dik 90 en nog steeds junior. Zo wordt je nooit oud![/quote:8e597a4b4e] Heb ik zeker iets aan ! Ik heb mijn oog op de Canon A40 laten vallen voor €300 is dat een goeie keus? (weet het, is €100 duurder :cry: ) Bedankt voor je uitleg.
Link naar reactie
De Canon A40 is zeker een goede keuze! Ik heb hem zelf ook,en ik kan niets anders zeggen;TOP Voor de beginner met het automatische programma en als je het een beetje onder de knie hebt de handmatige instellingen. Ik denk alleen dat je er met die €300 niet komt want je hebt ook nog een paar (goeie) accu's nodig en een geheugenkaartje. Er zit nl. maar 8mb geheugen bijgeleverd en dat is erg weinig. greetz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...