Ga naar inhoud

Te kleine miditower


Aanbevolen berichten

In mijn huidige miditower ATX met 3 X 5,25 bays kan ik alleen de bovenste 2 bays gebruiken. Als ik de onderste bay gebruik, dan zit mijn mobo, MSIK7T266 PRO in de weg. Ik overweeg wel een andere kast aan te schaffen, maar zijn er onder jullie, die dit probleem ook kennen? Ik dacht dat er wel een soort standarisatie in was in binnenafmetingen, maar schijnbaar is dat niet zo. Of heeft mijn onderste bay een andere funktie? Ik hoor wel, Jan K.
Link naar reactie
Ik heb net onderstaande kast gekocht, hij word volgende week bezorgt. :D Ik heb hem bij [url=http://www.informatique.nl]informatique[/url] gekocht voor 130 euro. er zit een 360 watt voeding in: Chieftec Dragon MidiTower Blauw Metallic 360 [img:4fb761d8cb]http://shop.freezinghardware.nl/pictures/251-279G.JPG[/img:4fb761d8cb] Ik kan je nog niet vertellen hoe hij voldoet, maar ik vind het een prachtige kast. En op een andere foto zag ik dat het deurtje naar rechts opendraait.
Link naar reactie
Ik heb vanavond een Lian Li pc 60 kast gekocht. Head eerst een gewone goedkope kast van 50 Euro. Ik had meer plaats nodig voor mijn harde schijven,en mijn andere kast koelde niet genoeg.Cpu werd zo'n 60 graden. Deze nieuwe kast is maar iets groter,maar er kunnen wel 6 hd's in,en de cpu wordt nu zo'n tien graden minder warm!Hij wordt nu maar 50 graden. Er zitten vier casefans in. Heb er gelijk een Enermax voeding bijgekocht van 350 Watt,met regelbare fanspeed. Had in m'n vorige kast een 450 Watt voeding zitten,maar die maakte vreselijk veel herrie!Was een onbekend merk. Ik heb nu alle fans op de laagste stand staan. Misschien als ik alles op de hoogste stand zet dat ie nog minder warm wordt,maar dan zal hij wel meer herrie maken. Het is wel een oerdegelijke kast.Wilde eerst een Thermaltake nemen,maar vond deze toch degelijker,en veel mooier afgewerkt. Hoop er wel een poosje plezier van te hebben.
Link naar reactie
[quote:71f2b1c67f="Jank"]Met dank voor de reakties. Het deurtje draait naar rechts open en is niet aan te passen. Het wordt ws. de Dragon zonder deurtje. Jan K.[/quote:71f2b1c67f] Even voor alle duidelijkheid. Het slotje zit dus aan de rechterkant (zie ook plaatje hierboven). Hij draait dus volgens mij naar links. Ik heb er hier een staan en die maak ik rechts open, en als het deurtje helemaal open staat bevindt het zich links van de kast (van voren gezien). Hoop dat het zo duidelijk is. Persoonlijk vind ik het deurtje knap irritant. Maar dat komt denk ik ook omdat het voor mij eigenlijk precies de verkeerde kant opdraait. Stoot er nu steeds tegenaan, waardoor het vaak met een rotklap dichtslaat :-? Volgende kast wordt er weer 1 zonder deur.
Link naar reactie
[quote:838d17c7cf="weert114"]Ik heb vanavond een Lian Li pc 60 kast gekocht.[/quote:838d17c7cf] Welke versie heb jij? Er schijnen er namelijk 2 te zijn, 1 met een donkergrijs plaatje rondom de power en hdd leds, en een met helemaal gladde voorkant. Die eerste heeft volgens mij ook maar 3 casefans, terwijl die tweede er vier heeft. Aangezien ik op zoek ben naar zo een met 4 casefans, ben ik benieuwd waar jij hem hebt gehaald en welke uitvoering je hebt.
Link naar reactie
[quote:d53857940b="Tarden"][quote:d53857940b="weert114"]Ik heb vanavond een Lian Li pc 60 kast gekocht.[/quote:d53857940b] Welke versie heb jij? Er schijnen er namelijk 2 te zijn, 1 met een donkergrijs plaatje rondom de power en hdd leds, en een met helemaal gladde voorkant. Die eerste heeft volgens mij ook maar 3 casefans, terwijl die tweede er vier heeft. Aangezien ik op zoek ben naar zo een met 4 casefans, ben ik benieuwd waar jij hem hebt gehaald en welke uitvoering je hebt.[/quote:d53857940b] Ik heb de uitvoering met 4 fans. Er zit bij mij voorop ook een knopje om de fanspeed te regelen. Ik heb hem bij Alternate gehaald.Hij kostte 169 Euro. Ik las ook dat ddeze kasten er zijn met een houtstreepje boven de voorkant,dus op het frontpaneel,zeg maar. Bij mijn exemplaar zit er carbon op de bovenkant voor. Is gewoon voor de sier.
Link naar reactie
[quote:c248543992="weert114"]Ik heb de uitvoering met 4 fans. Er zit bij mij voorop ook een knopje om de fanspeed te regelen. Ik heb hem bij Alternate gehaald.Hij kostte 169 Euro. Ik las ook dat ddeze kasten er zijn met een houtstreepje boven de voorkant,dus op het frontpaneel,zeg maar. Bij mijn exemplaar zit er carbon op de bovenkant voor. Is gewoon voor de sier.[/quote:c248543992] Ik bedoel het verschil tussen de onderstaande twee pics. [img:c248543992]http://www.den.dds.nl/lian2.jpg[/img:c248543992] [img:c248543992]http://www.den.dds.nl/lian3.jpg[/img:c248543992] Die houtstreep waarop jij doelt, is volgens mij altijd van carbon. Aangezien er bij de beschrijving van Alternate maar 3 casefans staan, dacht ik dat er geen top blowhole in zat bij die kast van hen.
Link naar reactie
[quote:6ea81fcdf3="Jank"]Ja hoor, het deurtje draait inderdaad linksom open. Het zou mij uitgekomen zijn, als het deurtje rechtsom open ging. Maar die Lian Li ziet er ook heel gaaf uit. Nu twijfel ik toch wel. Jan K.[/quote:6ea81fcdf3] Om je een beetje te helpen, de pros en cons. Lian-Li voordelen: - uitneembaar moederbordtray - standaard al 4 casefans met op de voorste 2 een schakelaar om ze zachter/harder te laten draaien. - aluminium, dus lekker licht - veel ruimte voor schijven - ruim gebruik van thumbscrews Lian-Li nadelen: - prijs (reken op 170 euro) - geen voeding bijgeleverd Chieftec voordelen: - solide - handige drivebays (uitneembaar) - handige fanmounts (uitneembaar) - mooi systeem om 5,25 inch drives te mounten mbv. rails. - goede, stille voeding standaard bijgeleverd - in verschillende kleuren verkrijgbaar - perfecte zijdeur, gaat met een handgreep open Chieftec nadelen: - gewicht, je tilt je een breuk. - deurtje, vind ik persoonlijk ook minder handig
Link naar reactie
Ben er denk ik wel uit, de Chieftec DX-01W, is zonder deur en ivoor kleur, past ook beter met de cd-rom en brander en floppy. Prijs is € 110. Met dank aan Tarden. Wat betreft de Lian kast, blijf ze toch wel erg mooi vinden, maar dan zou ik meteen ook de frontjes van mijn statios aanpassen, dat wordt zelfs mij iets te gortig qua prijs. Jan K
Link naar reactie
[quote:acb5f0099a="Tarden"][quote:acb5f0099a="Jank"]Ja hoor, het deurtje draait inderdaad linksom open. Het zou mij uitgekomen zijn, als het deurtje rechtsom open ging. Maar die Lian Li ziet er ook heel gaaf uit. Nu twijfel ik toch wel. Jan K.[/quote:acb5f0099a] Om je een beetje te helpen, de pros en cons. Lian-Li voordelen: - uitneembaar moederbordtray - standaard al 4 casefans met op de voorste 2 een schakelaar om ze zachter/harder te laten draaien. - aluminium, dus lekker licht - veel ruimte voor schijven - ruim gebruik van thumbscrews Lian-Li nadelen: - prijs (reken op 170 euro) - geen voeding bijgeleverd Chieftec voordelen: - solide - handige drivebays (uitneembaar) - handige fanmounts (uitneembaar) - mooi systeem om 5,25 inch drives te mounten mbv. rails. - goede, stille voeding standaard bijgeleverd - in verschillende kleuren verkrijgbaar - perfecte zijdeur, gaat met een handgreep open Chieftec nadelen: - gewicht, je tilt je een breuk. - deurtje, vind ik persoonlijk ook minder handig[/quote:acb5f0099a] Mijn Lian Li heeft idd 4 casefans,terwijl bij Alternate stond dat ie er maar drie heeft. Bovenin zit er idd ook één. De drivebays van de hd's en floppy zijn bij deze kast ook uitneembaar. De moederbordtray kun je er ook zó uitschuiven.En er zitten echt ontzettend handige schroeven op,die je er gewoon met je hand op en af kan draaien. Hij is ook echt pérfect afgewerkt.Vooral ook voor casemodding! Hij kost idd wel 169Euro zonder voeding. Ik heb alle kasten uitgebreid staan te bekijken,en bevoeld,maar de Lian Li voelde toch veel degelijker aan als de chieftec,was mijn menig. Ik ging eigenlijk voor een Thermaltake,maar vond die helemaal niet mooi afgewerkt.Zag toen pas dat het gewoon een gemodde chieftec was. Hij deed me gewoon wat kitscherig aan. Wilde eerst nooit investeren in een goede kast,maar heb er beslist geen spijt van. Nu maar hopen dat het Atx formaat nog een tijdje gangbaar blijft!
Link naar reactie
[quote:6d67f92ec5="weert114"]Owja,nog ff een detail: Er zitten bij mij aan de voorkant maar 2 usb aansluitingen. En nog ff een vraag: Wie weet waar ik ergens van die kapjes kan krijgen voor mijn dvd speler en brander? Ze zijn allebei van Acer. Diskettefrontjes zal geen probleem zijn denk ik.[/quote:6d67f92ec5] Het beste kun je even op de site van Lian Li zelf kijken. Als het goed is gaat deze link naar de frontjes: http://www.lian-li.com/product.php?pcid=69&secid=151 Zullen in principe wel in NL leverbaar zijn allemaal. Alleen, niet voor niet alle spelers zijn frontjes beschikbaar. Niettemin kan het 'toevallig' wel passen, maar dan moet je wel erg goed kijken voordat je de gok waagt natuurlijk. Een opmerking nog over die frontjes. Ik heb op internet wel her en der gelezen dat die frontjes niet een super resultaat geven. Als je er vanaf een bepaalde hoek naar kijkt, schijn je toch de achterliggende beige kleur van de speler zelf nog te kunnen zien. Lijkt me ook logisch daar het zg. plakfrontjes zijn. Wordt dus nooit zoals een origineel frontje. Een alternatief wat denk ik mijn voorkeur zou hebben, is zwart. Alu tegenover zwart vind ik best mooi en op de Lian-Li's zit bovenaan ook die zwarte carbon rand. Past ook daar wel aardig bij lijkt me zo. En zwarte CDRW, DVD, CDROM zijn tegenwoordig best goed te verkrijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...