Ga naar inhoud

Geheugen probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb 256 mb geheugen in mijn computer zitten. Maar het geheugen is snel vol, vooral als ik op internet zit Opstartprogramma's heb ik zoveel mogelijk uitgeschakeld, alleen m'n virusscanner wordt automatisch opgestart. Wat kan ik nog meer doen, om het geheugen op pijl te houden. Nog meer geheugen er bij prikken? Systeem. Intel Celeron 800 mhz Gforce 4 mx 440 64 mb Windows ME/Windows XP (dualboot) Harddisk Maxtor 40 gb
Link naar reactie
Het werkgeugen word niet echt gebruikt wanneer je op internet zit, natuurlijk wel een beetje maar alle tjdelije bestanden en cookies worden in de map tijdelijke internet bestanden gezet. Gewoon even met taakbeheer kijken welke programma's zo veel geheugen vreten en daar dan wat aan doen, slecht geprogrammeerde software geeft vaak niet het geheugen vriuj en dat kan ook een probleem worden dan.
Link naar reactie
Alles uitgevoerd, wat jullie hebben aangeraden, maar het probleem bestaat nog steeds. Bij het opstarten van Windows ME, staat het geheugen op 63%, wat ik al laag vind. Als ik een tijdje met de computer bezig ben, komt hij op de -% te staan. Is het een programma wat zoveel geheugen vreet? Vorige week nog Windows ME/XP schoon geinstalleerd, omdat ik een nieuwe HD heb aangeschaft. Nog suggesties, wat ik kan doen om het probleem op te lossen?
Link naar reactie
Ik heb cachemann gedownload en geinstalleerd, maar nog steeds loopt het geheugen snel vol. Het systeem Win ME wordt trager en trager. Games kunnen wel worden geinstalleerd, maar met spelen loopt het vast. Kort geleden een nieuw moederboord er in gezet. Het is wel niet de allemodernste, (Asus TUV4X) maar dat mag toch geen probleem zijn, lijkt mij. Laatste drivers van video en geluidskaart geinstalleerd. DirectX 8.1b. AGP staat in BIOS op 1x. Kort geleden nieuwe Videokaart aangeschaft (Gforce 4 MX 440) Videokaart ondersteunt AGP 4x, maar Win ME had daar problemen mee. Misschien BIOS en VIA drivers updaten? Ik weet het anders ook niet meer. Onder Windows XP (dualboot) werkt alles wel goed.
Link naar reactie
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al. Onder XP doet hij het wel goed. Dat komt omdat XP op een andere manier met het geheugen omgaat. ME daarentegen is echt een heel slecht besturingssysteem (andere zullen daar misschein anders over denken), dan kan je beter een dualboot maken met Windows98se. Ik hoor eigenlijk alleen maar narigheid over ME.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...