Ga naar inhoud

Diskettestation probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb problemen met mijn diskettestation. Telkens als ik er een diskette in steek krijg ik de melding dat de diskette niet geformateerd is, terwijl dit wel zo is. ALs ik hem de diskette dan laat formateren krijg ik halverwege de fromat de melding dat het verkeerde formaat geselecteerd is en dit is ook niet het geval. De diskettes werken wel op andere pc's. Diskettestation de vuilbak inkieperen???
Link naar reactie
Tja, ik had laatst ook zo'n probleempje in windows. Hij kon de inhoud niet lezen en formatteren lukte ook niet. Hij liep zelfs vast omdat 'ie leesproblemen had (dat vind ik wel erg verrot van Microsoft, zou toch anders moeten kunnen). Anyway, ik heb ze toen in MS-Dos geformatteerd (zonder enig probleem) en toen was het weer goed... Een echte oplossing heb ik zo ook niet.
Link naar reactie
[quote:42c901e395="Bosje"]als ie het in dos mode doet, dan ligt het dus aan windows zoals de anderen zeggen, dan zou je een format c: kunnen geven. Doet is het niet in dos mode dan is ie overleden. De fabrikanten van diskette stations weten ook over de HCC dagen :wink:[/quote:42c901e395] Persoonlijk zou ik Format a: doen ipv c: :-) Diskettestations die lang niet gebruikt worden willen nog wel eens de neiging hebben om stof te vergaren, met een pen of schroevedraaiertje het klepje openhouden en er vervolgens een paar x flink hard in blazen (zonder consumptie) wil nog wel eens helpen, of een schoonmaakfloppy natuurlijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...