Ga naar inhoud

Tekentablets.......


Aanbevolen berichten

Zoals jackdegek zegt, het hangt ervan af wat je ermee wil doen. Wil je technisch tekenen, ga dan best voor een A3, is het om tekeningen te maken (gewoon voor de fun ofzo), dan volstaat en A4 of zelfs een A5 tablet. Ik heb een (oude) A3 genius tablet en die werkt wel redelijk goed, maar als vervanging van muis is ie echt niet aan te raden. Dan koop je beter een optische muis. Een tablet heeft heel wat limieten t.o.v. een muis, enkel op grafisch gebied kan het handig zijn.
Link naar reactie
simpel: wil je vrije hand tekenen: koop een Wacom, de rest telt geeneens mee. wil je autocad-en: (dat is dus met een template snelkopp kiezen met een pen) koop een SumaGraphics, de rest telt niet mee(alhoewel wacom ook wel een paar goede heeft voor dit soort werk) wacom koop je bv hier: http://www.sunrisepro.com/shop/index.html ze staan ook op de pc-dump dag in A'dam en de hcc dagen
Link naar reactie
ik heb zelf een wacom graphire op A5 formaat. Het is een mooi ding vind ik, en als vervanging van de muis redelijk te gebruiken (maar dat is persoonlijk), verder maak ik er wel eens tekeningen mee in illustrator en dat gaat, ondanks het kleine formaat, best aardig. voor dat geval heb ik zo'n twee jaar geleden fl 150 gelapt, maar hij was goedkoper omdat het een OEM versie was (er zat dus geen mooi doosje om en waarschijnlijk zat niet alle software erbij, maar dat boeide mij niet zo, het ding was immers fl 100 goedkoper....)
Link naar reactie
Ik heb er eentje gekocht bij de Aldi.....Medion voor 98 gulden. Met muis en pen, incl. software. USB muis en pen werken op batterijen maar de pen is niet zwaarder dan een "normale" parker, wel iets dikker. Verder waren de tablets hier in de buurt vanaf 200 gulden. gebruik hem voor vrije hand tekenen, en de kids voor overtrekken en schrijfoefeningen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...