Ga naar inhoud

Telefoon + Fax + Modem.


Aanbevolen berichten

:-? Na een interne verhuizing heb ik een Telefoon/Fax (Primafoon-Missouri) geïnstalleerd. Daarop heb ik volgens de handleiding een 2e toestel aangesloten dat elders in de woning staat. Probleem is echter wanneer ik de Modem van m´n PC via een opzet stekker aansluit, er geen kiestoon meer is op de telefoontoestellen. De lijn is eigenlijk 'dood'. Ik heb nog andere combinaties geprobeerd, maar dat helpt niet. Ook niet met een andere opzet-stekker. Iemand? :)
Link naar reactie
Waarschijnlijk te zware belasting van de telefonlijn. Werkt het wel met alleen een telefoon en het modem? En werkt het als je de telefoon even niet aansluit op je fax? Dit laatste zou volgens mij niet mogen uitmaken, maar ligt er wel aan wat de exacte funktie van de uitgang van de fax is; als het alleen een doorlus is, wordt de lijn wel belast. In de documentatie (en misschien achterop je 'toestellen') zou je moeten kunnen vinden hoeveel belasting ieder 'toestel' is (uitgedrukt in eenheden). Bij elkaar optellen en het zou minder moeten zijn dan de maximaal toegestane belasting. Deze maximaal toegestane belasting is (meen ik) 5 eenheden, dit moet je even navragen bij de PTT. Als je probeert in te bellen bij je ISP, krijg je dan een melding dat er geen kiestoon is? Je kunt dit -als je wilt - omzeilen bij de instellingen van je modem (niet wachten op kiestoon). Ik heb dat ook uitstaan omdat de kiestoon hier verandert als je voicemail hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...