Ga naar inhoud

netwerkkaart heeft geen vrije bronnen..??


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een 2de netwerkkaart (pci) in mijn systeem gezet en geinstalleerd Nu krijg ik een geel uitroepteken in systeem eigenschappen/hardware Hij heeft geen vrije bronnen kunnen vinden staat er..?? ik kan op het bronnen tabblad niet veranderen om dat hij gewoon niet beschikbaar is.(grijs) in bios kan ik pnp niet uitschakelen want die mogelijkheid is er niet. en heb al andere irq's geprobeerd. in bios wel de aangegeven accton kaart uitgeschakeld (dat kan wel) maar ook dat hielp niet. Ik vind het vreemd dat ik geen bronnen beschikbaar heb. omdat het buiten de agp om de eerste kaart is die er in zit ik heb nog 3 pci sloten over en de 1ste netwerkkaart is onboard. mijn systeem= p4 2.0 Ghz/512 mb/2x60 gig/gf2 64mb/enz Ik hoop dat iemand iets weet om hem toch goed te kunnen configureren.
Link naar reactie
Hallo, Ik heb het even geprobeert alle drie de pci sloten geprobeerd..maar helaas geen resultaat hij wordt bij alle drie gevonden en geinstaleerd maar blijft een uitroepteken geven en in het bronnen tabblad nog steeds de tekst: DIT APPARAAT HEEFT GEEN VRIJE BRONNEN KUNNEN VINDEN OM TE GEBRUIKEN. ALS U DIT APPARAAT WILT GEBRUIKEN DIENT U 1 VAN DE ANDERE APPARATEN OP DIT SYSTEEM TE VERWIJDEREN... Ik hoop dat je nog iets weet...
Link naar reactie
Hallo, Ik neem zelf ook aan dat het systeem met bronnen ook de irq bedoeld..? Ik heb in de bios gekeken en bij bus optien staan 3 mogelijkheden tw: PCI busmastering => ingeschakeld PCI SERR# generatie => ingeschakeld PCI VGA paletsnooping => uitgeschakeld hier heb ik niets aan veranderd. Bij de IRQ toewijzing. stond: IDE controller => ingeschakeld USB controller => IRQ 5 USB controller => IRQ 11 AUDIO apparatuur => IRQ 5 Microstart VGA => IRQ 11 ACCTON (onbekend app) => IRQ 10 (dit is die nieuwe) Ethernet controller => IRQ 10 (dit is die onboard) ik heb zoveel mogelijk uitgezet nu is het: IDE controller => ingeschakeld USB controller => uitgeschakeld USB controller => uitgeschakeld AUDIO apparatuur => uitgeschakeld Microstart VGA => IRQ 11 ACCTON (onbekend app) => IRQ 10 (dit is die nieuwe) Ethernet controller => uitgeschakeld (dit is die onboard) het probleem blijft het zelfde. ik vind het wel raar dat terwijl ik usb/audio/en netwerkkaart heb uitgeschakeld usb en audio en chello het nog gewoon doen in app beheer hebben deze ook een andere IRQ dan in het bios werd aangegeven.??? ik hoop dat jullie nog iets weten. en sorry voor het lange verhaal.
Link naar reactie
Hier is nog een optie : Configuratiescherm > Software > Kies de optie 'Windows onderdelen toevoegen of verwijderen' en dubbelklik vervolgens op Netwerkservices. Als onderste in de lijst staat de optie waarmee 'Universele Plug en Play' aangezet kan worden, standaard staat deze optie zowel op WinXP als op WinME uit...!(Bij ME is de path iets afwijkend) Maar stel alles eerst weer zoals 't was vlak voordat je die 2e kaart er in deed. Mischien helpt't....., bij een kennis en enkele collega's van mij wel maar bij een andere collega weer niet. Succes
Link naar reactie
Hallo, Nou dar was Ik weer.. :cry: Nog steeds geen succes.. Ik had die UPnP al uitgezet in systeembeheer/services. heb hem ook nog even geprobeert zoals Rawit omschreef maar ook dat had geen resultaat. De IRQ kan ik zelf niet toewijzen... in de bios heb ik alleen maar keuze uit IRQ 5/10/11/of uitschakelen. wat ik wel raar vind is dat er in systeemeigenschappen andere IRQ aan bv de usb controllers wordt toegewezen dan in het bios..?? of hoort dat zo. als een van jullie belangstelling heeft kan ik wel een screenshot mailen over de nu toegewezen IRQ's. Ik hoop dat Jullie nog niet uitgeput zijn..?? Bedankt maar weer.
Link naar reactie
Zet de irq in het BIOS zoals het zou moeten. AGP video kaart, daarna NIC en daarna de rest. Haal de NIC en andere kaarten eruit. Dan telkens een kaartje erbij windows opstarten drivers inladen. Doe het stap voor stap. Welke windows heb je ? Ander middel is een fromat c: (zou ook aan een instabiel Gates kunnen liggen) en dan windows setup. Het beste de kaarten een voor een erin. Wat voro mobo is het precies ? Misschien komen er dan wat nuttige tips.
Link naar reactie
De netwerkkaart is de 2de kaart die er in gaat/zit verder is ie nog leeg..alleen de agp kaart zit er in en nu dan die netwerkkaart.. de 1ste netwerkkkaart is onboard van Intel...die wordt gebruikt voor Chello. De 2de wil ik gebruiken voor mijn netwerk.. dus valt er helaas weinig uit te halen. Het moederbord is: Compaq met MP support MPS version 1.40 Model 077Ch 3 memory slots (max 3Gb) Max audio onboard Intel netwerkkaart onboard 3x pci (3 vrij) na install van die 2de nic nog 2 vrij) 32bit 1x agp (gf2 64 mb) flash memory controller (chip non volatile 512kb/4) chipset Intel 82845 brookdale CPU to I/O bridge frontside bus 400 Mhz data rate Ik hoop dat je hier iest aan hebt...zo niet /of onvolledig dan hoor Ik het wel. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Welk type netwerkkaart betreft het? Geen vrije bronnen duidt waarschijnlijk op een IRQ conflict, maar echt duidelijk is het niet. Het je onder Apparaatbeheer IRQ holders staan? Dit is een manier om IRQ's te sharen. Mijn computers zijn er dol op. Zolang de boel stabiel blijft, ben ik ook tevreden ... Mijn voorkeur is altijd de PnP te gebruiken (tenzij het echt niet anders kan). Check de instellingen in de Bios eens. Soms staat de optie uit. Zet ook reset configuration eens op Y. Het kan zijn dat de netwerkkaart 1 bijzondere interrupt wil gebruiken. Het is van belang te achterhalen welke dat is. Ga ook na of er een programma bestaat waarmee dat kan worden gewijzigd. Daarbij is het merk en type netwerkkaart een goede uitkomst. Voor de rest sluit ik me achter Bosje aan.
Link naar reactie
Hallo, De netwerkkaart is een ACCTON en 1207d PCI 10/100 Mbit Ik weet niet hoe ik kan zien of ik IRQ holders heb staan omdat ik niet weet wat dat zijn (sorry) dat ze iets sharen is me duidelijk uit je reactie maar ik weet niet hoe ik dat kan zien ik kan je evt screenshots mailen . netwerkkaart 1 gebruikt IRQ 20 en mijn agptje IRQ 18 . Ik kan mijn IRQ's niet veranderen mischien weet een van jullie hoe ik dat wel kan doen..bij alle andere systeem app die bronnen gebruiken kan ik dat wel maar bij die 2de nic is het bronnen tabblad niet bereikbaar en staat er die melding die ik in een eerdere topic beschreef. Nogmaals.....bedankt alvast.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...