Ga naar inhoud

Brander en 80 min cd's


Aanbevolen berichten

Je brander moet kunnen 'overburnen', wil het een dergelijke iso kunnen branden. Je zou eens kunnen kijken naar een firmwareupdate, soms wil dat wel eens helpen. http://h20015.www2.hp.com/en/softwareCategory.jhtml?lc=en&pagetype=software&prodId=hpcd-write9675&sw_lang=en http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?reg=&cc=&prodId=hpcd-write9675&lc=en&docName=lpg40817 Heb je overigens uberhaupt wel de moeite genomen bij HP te kijken?
Link naar reactie
Er is een Firmware upgrade om je hp brander te updaten. De grens voor een hp8100 ligt ergens op de 75 minuten, met de firmware update rek je dit naar 79:55 minuten (oid), echt de volle 80 min. haal je dus nog steeds niet maar het verschil is te verwaarlozen.7 De bedoelde update is een gehackte Sony firmware, is dus geen officiele update van HP. De hp8100 is nl een sony drive met een andere firmware. Ik heb destijds dit met mijn eigen hp8100 gedaan en tot de dag van vandaag gebruikt mijn zus de brander nog steeds zonder problemen met 80 min cd's. Enigste "probleem" welke ik me kan herinneren is dat je eerst de originele bijgeleverde hp brander software moet installeren, anders werkt de flasher niet, dus je heb de originele HP cd nodig met daarop Easy cd creator 3.5 en de bijbehorende HP tools. Ik heb de firmware nog wel ergens op een cd staan, als je interresse hebt dan wil ik hem wel voor je opzoeken en naar je mailen, mail me maar ff...
Link naar reactie
Lili : kopieren on-the-fly is in het algemeen af te raden Altijd over de HD duppen. Buffer underun, je pc levert de data te traag aan. Wat kan helpen (tenzij er heel veel kleine files Zijn) is Alle overbodige pgms afsluiten, temp files opruimen en defragmenteren. Als ie dan nog buffer geeft heb je of een te trage HD en of een instabiele windows. Zou Nero gebruiken, die cheaced de kleine bestanden. Een firmware falsh voorkomt geen buffer under run hoor :P
Link naar reactie
De hp8100i is een "oude" brander, geen justlink oid dus. Voorts is de brander nogal gevoelig voor dma ed. Vanwege deze reden kopierde ik altijd op de volgende manier, het kost iets meer tijd maar succes is bijna gegarandeerd. Kies je kopier proggie en stel voor zowel de bron-apparaat als voor het doel-apparaat de brander in. stop je bron-cd in de brander en klik "kopieren" nadat de bron is ingelezen zal je proggie daarna om een lege disk vragen en zal beginnen met branden . De methode is dus een beetje zoals diskettes kopieren, een bufferunderrun kan zo bijna niet gebeuren vooropgesteld dat je bij het daadwerkelijke branden van de pc afblijft, dus niet ff in de achtergrond je mail gaan ophalen, gewoon ff wachten totdat ie klaar is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...