Ga naar inhoud

Metalen kast, voeding en geaard stopcontact


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik hoorde dat als je een metalen kast, zoals een Chieftec en dus ook een Thermaltake, die ik van plan was te kopen, altijd in combinatie met een geaard stopcontact moest gebruiken, omdat anders de kans dat je voeding explodeerd na het afsluiten zeer groot is. Nu ben ik ook maar een student en een geaard stopcontact zit alleen in de keuken, dus wilde ik weten of het inderdaad mogelijk is dat de voeding explodeerd omdat er geen geaard stopcontact is en of er met een metalen behuizing meer kans is dat de voeding explodeert. Bij voorbaat dank, lykele
Link naar reactie
Tja ontploffen, daar geloof ik zelfs niks van. Als een voeding ontploft dan is die gewoon ondeugdelijk. Maarre het omgekeerde kan ook gebeuren. Als het mij niet overkomen was dan had ik niet direct geloofd: een echte brand dankzij echte randaarde! Namelijk een kortsluiting door een breuk in een netsnoer. Ondanks het feit dat de groep gezekerd was ... Gelukkig was het vuur vrij eenvoudig te doven, en anders ... weet ik niet of ik dit had kunnen schrijven.
Link naar reactie
Bij een chronisch gebrek aan randaarde zitten hier ook alle PC's op een 'gewoon' stopcontact aangesloten. Nooit enige last mee gehad. En ja, al die kasten zijn van metaal. Behalve m'n laptop dan... [quote:4af094870c="Long John"]btw Alle kasten zijn toch metaal??? Anders hebben ze ook geen CE keurmerk. [/quote:4af094870c] M'n laptop heeft ook een CE-keurmerk, is echter niet van metaal.
Link naar reactie
[quote:648726e467="stelf01"][Had u geen goede aarde??Spijker als zekering ?Snap het niet helemaal.[/quote:648726e467] Reactie op mijn opmerking? ZO ja, volgens mij is de randaarde prima in orde, maar de beveiliging dus niet. Het gebouw heeft heel veel groepen. Ik zou zelf verwachten dat een kortsluiting voldoende is om de zekering er uit te laten vliegen. Nader onderzoek toonde aan dat de bruine (toeval?) draad en de randaarde draad in het netsnoer waren verkoold. Maarre, er zitten ook aardlekschakelaars. Alleen heeft die ruimte een nat gedeelte, die zijn soms weer uitgezonderd van de aardlek. Sterk detail: een computer ernaast stond aan en bleef aan. Ik heb het gebeuren verteld aan de beheerder. Ook heb ik hem het netsnoer laten zien. Voor de rest, controleer ik de netsnoeren nu beter dan vroeger.
Link naar reactie
[quote:25c8449da8="DemK"]Bij een chronisch gebrek aan randaarde zitten hier ook alle PC's op een 'gewoon' stopcontact aangesloten.[/quote:25c8449da8] Als er geen problemen, zijn dan is het toch okay? In het algemeen, als er problemen zijn met een netwerk of telefoon aansluiting, dan is randaarde vaak de oplossing. Vaak is het bij een 100 Mbit netwerk dit kritischer dan bij een 10Mbit netwerk. Maarre, zolang je geen vonken ziet overvliegen als je kabels met elkaar verbind, dan weet je dat het redelijk okay is.
Link naar reactie
Wat kunnen julie zeiken over een onderwerp dat al met 10 pag onder een ander toic is te vinden.. :evil: :evil: Neem gewoon de moeite eens te lezen hoe de regulering is dan hoeft je er niet over te drammen. Hij weet al een poosje dat zijn behuizing niet in een baan om de aarde zal raken door het niet aansluiten van de aarde....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...