Ga naar inhoud

Pc samenstellen?


Aanbevolen berichten

Als je een game-machine wilt hebben, neem ik aan dat het om de modernste spellen gaat. Daarvoor heb je een aardig zware machine nodig. Veel leveranciers noemen dit High-end PC's. Er zijn weinig ECHT interessante verschillen tussen Pentium en AMD-Athlon processors, behalve de prijs. Athlon is goedkoper. Ik zou een processor kopen die 3 tot 4 maanden geleden de top (Athlon 2200+) was. Die zijn nu een stukje goedkoper en nog steeds razendsnel. Met een intern geheugen (type DDR) van 512 Mb draait alles lekker vlot. Heel belangrijk zou ik in ieder geval een monitor vinden en geen LCD-scherm. Een monitor is toch een stuk sneller. Om lekker in een spel te zitten heb ikzelf een 19" monitor. Een snelle harde schijf met 7200 rpm en 40/60 Gb ruimte volstaat wel. Dan komen voor een spel-PC nog twee belangrijke onderdelen. Een 5.1 geluidskaart (mijn Soundblaster 5.1 voldoet prima) om 6 speakers aan te sluiten en een zeer goede videokaart. Bijvoorbeeld een GeForce4 4400/4800. Als je moderne spellen speelt, zou ik absoluut Windows XP kopen. Is veruit het stabielste platform waar spellen op gespeeld kunnen worden. En ik koop nooit meer een PC in de andere kant van Nederland. Als er wat mee is, moet je daar helemaal naartoe.... Succes.
Link naar reactie
Tnks man, Ik zat voor videokaart toch meer richting Radeon 9700 te denken. Is er nog een groot verschil in de verschillende merken van ddr geheugen respectievelijk harde schijven? en zo ja wat is de beste? Die creative 5.1 bevalt goed? Het lijkt me zo'n goedkoop kaartje in verhouding tot de andere audio kaarten. Wat hebben kaarten zoals bijvoorbeeld creative audio platinum meer dan die 5.1 waardoor ze zo duurder zijn? En als we het dan toch over geluid hebben wat is dan een leuk setje boxen waar flink wat "kabaal" uitkomt? (boksen voor de pc welteverstaan ik snap dat ze nooit het niveau van mn hifi toren halen) M.v.Gr J.G
Link naar reactie
Die Radeon is absoluut goed. Daar hoef je geen enkel probleem mee te verwachten. Merken geheugen heb ik me nooit druk over gemaakt. Gewoon snel en goedkoop (DDR). Die geluidskaart van mij (Creative soundbalster 5.1 live) is ook weer niet het neusje van de zalm. Maar met een prijs van rond de 100,00 euro zit hij ruimschoots bovenin het midden van deze markt. En een compromis naar jouw uitgangspunt van euro 2200,00. Bekijk eens wat sites van bekende leveranciers (zie testen C!T). Vaak kan je daar een PC via internet samenstellen. Zie je gelijk wat de prijs wordt. En kijk eens bij deze posting: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=70399&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...