Ga naar inhoud

cd-rw en cd-r E:\ en F:\niet meer zichtbaar


Aanbevolen berichten

ik heb een chaintech motherboard met een athlon 1,4 ghz met win-me als os. een paar weken geleden heb ik norton 2003 geinstalleerd. sinds enkele dagen ziet de verkenner de cd-rw (E:\) en de cd-r (F:\) niet meer. beide werken via een adaptec scsi controller. ik heb via apparaatbeheer de scsi controller verwijderd en weer opnieuw met p&p laten zoeken en installeren. wizard werkt gewoon. krijg foutmelding: "dit apparaat veroorzaakt een bronconflict - code15" heb intussen ook nog me opnieuwe geinstallerd. helpt niets ! ik meld dat ik norton heb geinstalleerd; ik kan niet bewijzen dat die de orozaak is. het is de enige verandering. wie heeft een goede tip voor me? wie kan me hellepen? alvast dank, groet dusky-05
Link naar reactie
Ik zou beginnen Norton eens te verwijderen en dan te kijken of ze weer zichtbaar zijn. Is dit niet het geval nogmaals verwijderen en dan de kaart weer instaleren. werkt ook dat niet zit er niet veel anders op dan een verse OS instalatie die zal de kaart en dus de drives gewoon weer herkennen en dan is alles weer in orde al is het wel zonde van je huidige installatie maar je kan dan gewoon je backup weer terugzetten...
Link naar reactie
hier spreekt het slachtoffer weer. - ik heb nav. john's eerste advies norton trachten te un-installen. dat wilde niet omdat me om enkele nieuwere sp's vroeg. die heb ik gedownload, en zichzelf laten installeren. ging goed. maar norton wil nog steeds niet uninstallen. met msinfo heb ik de systeemconfiguratie bekeken. daar staat bij "conflicten" dat op irq 11 meerdere apparaten zitten. kan dat ? ook staat bij "geheugen" dat de plaatsen voor de adaptec scsi controller de plaatsen bezet zijn en dit ok is. bij "apparaten" wordt de scsi controller gewoon geneomd en goed aanwezig gemeld. gek he ? overigens laat norton zich niet meer live updaten. [..!!..] dusky-05
Link naar reactie
Meerdere apparaten op een IRQ hoeft geen probleem te zijn zolang die appatraten niet tegelik aangesproken worden. Bij mij staan er ook meerder op een IRQ. Dat Norton niet meer doet wat het moet doen is op zich al een verdachte situatie natuurlijk... Als echt niets meer lukt denk ik dat een verse installatie het enige is dat er nog wat aan kan doen..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...