Ga naar inhoud

Power callibration error + Nero imagedrive-vraag


Aanbevolen berichten

[color=blue:33cac8e776]Vraag 1:[/color:33cac8e776] Mijn schrijver: IDE-CD R/RW 8X4X32 van HP (twee jaar geleden gekocht bij Aldi) Ik krijg een geslipstreamde CD van XP van een collega, wil die kopiëren zodat ik hem ook heb (troost je: ik heb al XP, mèt SP1, maar het branden van een eigen geslipstreamde mislukte, CD werd zo een onderlegger...) Ik laat Nero (versie 5.5.9.17 nl) de cd copiëren, maar laat voor alle veiligheid eerst een test uitvoeren. Test lukt, het branden begint en na een minuut krijg ik dus die foutmelding. Waarom dient dat testen dan? Want nu heb ik weer een onderleggertje bij... :cry: Ik ging bij de search ook al eens kijken bij http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?=62364&highlight=callibration en moet dus blijkbaar mijn firmware upgraden? Is dit dan voldoende, want ik brandde ook met TDK-cd's , echter niet echt multispeed: tot 12x (terwijl mijn brander toch tot 8x ondersteunt, dus niet veel verschil dacht ik) [color=blue:33cac8e776]vraag 2[/color:33cac8e776] ik installeerde enkele dagen geleden inCD van Nero (laatste update), sindsdien valt mijn computer geregeld stil als ik met de verkenner iets naar een CD copiëerde èn er is een derde 'cdrom-station' bijgemaakt: Nero imagadrive2 SCSI - dit is een virtueel station? (met eigen drive-letter) alvast dank je wel!
Link naar reactie
Calibration error wijst op onvoldoende licht opbrengst van de laser tijdens branden dat kan ook pas ondekt worden tijdens branden en niet tijdens de test. Vaak werkt de brander dan nog wel goed op pas gekochte cd's van bekende merken maar niet op cd's die je al een tijdje in huis hebt. Voor het branden echt begint wordt gekeken hoe hard de laser moet branden om een juiste leesbaarheid te krijgen als dit niet binnen de daarvoor beschikbare ruimte lukt heb je weer een onderzetter. Wat je kunt proberen is de lens schoonmaken en met een ander merk cd's Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...