Ga naar inhoud

Het is keuzes maken.......helaas!!!


Aanbevolen berichten

Hallo, Al weken ben ik in dubio over de aanschaf van een laptop. Ik heb 2 modellen die in aanmerking komen, namelijk de Acer 1304LC en de Asus L3400S. De Specificaties: -Acer- Athlon XP 1800+ 256 mb 20 gb shared videokaart!!! dvd+cdrw combo 15 inch scherm 2 jaar garantie -Asus- Intel P4 1.8 ghz 256 mb DDR 20 gb Ati radeon 7500 videokaart (32 mb) dvd speler 14 inch scherm TV output 2 jaar garantie draagtas kado Prijsverschil is ongeveer 150 euro in het nadeel van Asus. De asus heeft als voordeel de videokaart, want ik wil af en toe toch best ff LAN gamen!!! daarnaast is de tv output ook leuk ;) en de Intel cpu staat me ook wat meer aan. de draagtas is grappig...... De acer is goedkoper, heeft een cd brander en een groter scherm! wel een mindere CPU. owja, hij heeft ook nog eens winxp er standaard op zitten. Ik kan maar geen keuze maken; wie helpt mij?!?! Is die ATI videokaart echt veel beter dan de shared van de acer, voor games. En is de tv output wat? is het verschil tussen de CPU's groot? en zijn er verder nog belangrijke verschillen? Ik wil gaan internetten, textverwerken, af en toe gamen en filmpie kijken. winxp heb ik zelf thuis al dus eigenlijk hoef ik die niet te hebben! het prijsverschil is van belang maar niet problematisch Welk merk is ook beter vinden jullie, asus of acer? bedankt!! pasToor
Link naar reactie
Als er ook spellen op moeten kunnen draaien dan heb je geen andere keus dan de ASUS. Shared videogeheugen is waardeloos voor spellen. Als spellen onbelangrijk zijn dan is de Acer beter geschikt, de mogelijkheid cd's te kunnen branden komt altijd van pas en een groter scherm is ook altijd prettig. Denk eraan dat je een laptop vrijwel niet kunt upgraden, het is aan te bevelen om direct goed in te kopen, want je zit er de komende drie jaar aan vast. Geef dan liever € 250 (of meer) extra uit.
Link naar reactie
[quote:832e79dca3="egslim"]Als er ook spellen op moeten kunnen draaien dan heb je geen andere keus dan de ASUS. Shared videogeheugen is waardeloos voor spellen. Als spellen onbelangrijk zijn dan is de Acer beter geschikt, de mogelijkheid cd's te kunnen branden komt altijd van pas en een groter scherm is ook altijd prettig. Denk eraan dat je een laptop vrijwel niet kunt upgraden, het is aan te bevelen om direct goed in te kopen, want je zit er de komende drie jaar aan vast. Geef dan liever € 250 (of meer) extra uit.[/quote:832e79dca3] Eens met =SLIM : Vooral het upgraden, bijna onmogelijk. In een keer alles wat je zou willen kopen
Link naar reactie
[quote:0596e02275="Pastoor"]Hallo, Ik kan maar geen keuze maken; wie helpt mij?!?! Is die ATI videokaart echt veel beter dan de shared van de acer, voor games. En is de tv output wat? is het verschil tussen de CPU's groot? en zijn er verder nog belangrijke verschillen? Ik wil gaan internetten, textverwerken, af en toe gamen en filmpie kijken. winxp heb ik zelf thuis al dus eigenlijk hoef ik die niet te hebben! het prijsverschil is van belang maar niet problematisch [/quote:0596e02275] Die kaart is echt veel beter! Ik heb zelf een L3400S en dat ding haalt gewoon 3500 3Dmarks in 3Dmark 2001, zo'n shared geval komt een keer tot dat aantal in 3Dmark 2000. Op die L3400S krijg je UT2003 nog mooi aan het lopen, bij de acer mag je al blij zijn als hij opstart vrees ik. De TV-Out van mijn laptop vind ik echt geweldig, superscherp beeld. Maar weet je zeker dat die Acer geen TV-out heeft? Dacht dat dat onderhand wel standaard was, misschien staat het niet vermeld in de advertentie of copieer je dit van de acer site? Het verschil in CPU snelheid is niet zo groot dus daar zou ik het niet op laten zitten. Enige waar je tussen moet kiezen is gamen (asus) - cd branden/groter beeld (acer) en dat is natuurlijk een persoonlijke. Voor mij was cd-branden niet echt boeiend (heb 2 branders in m'n desktop), wat ik wel van plan ben is om tzt een externe brander erbij te kopen, zou jij ook kunnen doen (kost ook iets van 225 euro). Een groter scherm is wel mooi echter voor een "erbij" PC vond ik een 14" op 1024x768 prima. Verder vind ik de Asus een stuk mooier om te zien als de Acer (klasgenoot heeft een Acer) maar om daar nu je keuze van af te laten hangen :) ps, bedenk wel dat een goeie tas zo weer 50 euro kost en een muis (zit ook bij de asus en niet bij de acer meen ik) ben je ook weer 25 euro verder. En als je veel op de accu moet werken zit je bij die asus zowiezo al fout, er zit een desktop CPU in en je haalt iets van 1,5 uur op de accu met normaal werken. De Acer ken ik niet kwa acculeeftijd al zal een XP 1800+ er ook niet veel meer van maken. succes met je keuze! En als laatste gouden tip, koop een jaar extra garantie bij (maakt nie uit bij welk merk) je kan niks zelf repareren aan je laptop en reparaties zijn erg duur!
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nergens uit kunnen opmaken dat de Acer over een tv output beschikt, dus ik ben bang dat die er dan ook NIET op zit. De draagtas en de muis maken inderdaad al een gedeelte goed, toch niet te versmaden lijkt mij. Mijn budget is zo'n 1700 euro maximaal. Bij de-laptopper hebben ze ook de asus L3400S te koop voor minder geld dan bij eynstein meen ik (1650 euro meen ik). De asus is dus goed mogelijk!!! Ik denk dat ik daar maar voor ga en wie weet kan ik nog een combo bietsen haha. De videokaart vin ik best wel van belang evenals de tv output. Weet iemand zit hoe het met het geluid zit?! de asus heeft een soundblaster kaartje en de acer een MS gevalletje...... pasToor
Link naar reactie
ASUS zit ook geen Creative soundblaster in hoor, heb em zo niet aan maar het is net zoiets als in de Acer zit. En het geluid is om te huilen (maar wat wil je met die speakertjes ter grote van een euro :)). Maar goed dat is met elke laptop, al moet ik zeggen dat de Compaq's met hun JBL geluid nog best aardig zijn op dat vlak. Echter met een koptelefoon aangesloten of externe speakers klinkt die Asus ook prima. Ik weet trouwens niet hoe maximaal maximaal is bij jou, maar dit vond ik net nog via de pricewatch. http://194.109.221.58/pcsnel/details.asp?ProductId=1778 Ze hadden ook een L3800C (mobile CPU en 15" display voor de rest gelijk aan die hierboven) voor een 100 euro meer. http://194.109.221.58/pcsnel/details.asp?ProductId=1811 Maar bedenk je ook dat een jaar extra garantie 85 euro kost (en dat zou ik zeker niet laten). Lastig he die keuzes :) ff pic van de mijne invoegen, zo ziet hij er in real-life uit :) [img:c42ff801f1]http://members.home.nl/terpelle/pics/DCP_1349%20(Small).JPG[/img:c42ff801f1]
Link naar reactie
Leuk die foto :D Hij ziet er goed uit hoor! Nou iets meer dan 1700 moet lukken, maar 1750 is ECHT de grens. Die links heb ik bekeken en het ziet erg aantrekkelijk uit. Maar ik vind het zo moeilijk te kiezen........ zowel de acer als de asus vind ik goed en ze hebben allebei hun extra's. Aan de ene kant zeg ik van 'gamen doe ik wel op mijn gewone pc', maar toch is het leuk om bijvoorbeeld over het LAN te spelen natuurlijk. hoewel het niet vaak zal voorkomen. En hoe zit het precies met de accu? 1,5 uur is niet veel, maar wat is normaal voor een laptop? zijn andere merken beter daarin dan asus? pasToor
Link naar reactie
Nou het ligt aan de CPU die erin zit, de ASUS L3400S en de L3800S hebben een desktop CPU, deze vreet uiteraard redelijk wat stroom. Je kan deze machines ook kopen met een mobile CPU (L3400C/L3800C) die een stukje langer met hun accu kunnen. Andere merken hebben vaak een zelfde soort constructie om hun snelste modellen toch tegen een wat lagere prijs te kunnen aanbieden. Verder verwacht ik dat die XP 1800+ ook niet de meest vriendelijke voor je accu is, als accuduur belangrijk is moet je is kijken naar een laptop met een Pentium III M bijvoorbeeld. Of naar de Apple's (zit een model bij dat 5 uur haalt!) alleen die zijn erg duur :(
Link naar reactie
AXP voor laptops is gebaseerd op een mobile T-bred core. Hoewel niet zo zuinig als PIII-M is deze CPU beter geschikt dan P4-M voor laptops, zowel qua prestaties als energieverbruik. Wat 'm nekt qua prestaties is het geheugen, dat te weinig bandbreedte heeft en een deel van die bandbreedte is ook nog eens nodig voor de videochip. Bedenk wel dat andere onderdelen meer invloed op de levensduur van de batterij hebben.
Link naar reactie
Vandaag kwam ik deze tegen op internet (MyCom): -Asus L3400D- Athlon mobile XP 1800+ 256 mb DDR 20 gb harddisk DVD speler 14 inch scherm TV output (videokaart lijkt mij de radeon 7500) draagtas Prijs: 1489 euro Volgens mij is dit wel een leuk machientje, alleen jammer dat er verder geen brander of 15 inch bijbesteld kan worden. Deze is ook netjes: -Asus L3400TP- Intel P4 2,0 ghz 256 mb DDR 40 gb (!!) DVD/cdrw combo (!!) 14 inch scherm TV output (radeon 7500 neem ik aan) draagtas Prijs: 1749 euro pasToor
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...