Ga naar inhoud

groote hdd


Aanbevolen berichten

Waar slaat dit op eigenlijk? ALs je een HD koopt let dan op een paar dingen. De snelheid en de opslagruimte. En kies een beetje een net merk: Maxtor, seagate, WD, iets in die sfeer. Gewoon de molex en de conn erin en je bent klaar. Ohja, even formatteren en mischien even partities maken. Klaar! Voortaan even beter formuleren A.U.B
Link naar reactie
sorry als ik niet genoeg info gegeven heb maar mij is verteld dat het al moeilijk word om er een grotere harde schijf dan 10 gig in te doen omdat het systeem dat niet aankan (om welke reden weet ik ook niet). men zij erbij dat als ik er een 40 gig o.i.d inzou doen dat hij dan mischien maar 10 gig zou lezen. ik zelf ben van dit soort zken niet zo op de hoogte probeer mij er eindelijk een beetje in te verdiepen. hoop zo wel voldoende info te hebben gegeven. :cry:
Link naar reactie
Ik ging naar dit forum toe en zie dat mijn vraag ongeveer overeenkomt met de vraag van Stronger. Mijn situatie is echter net iets anders. Ik heb ook een amd k6 475 en heb daar dit weekend een 30 Gb aangehangen. Mijn 280 Mb geheugen was voorheen voldoende om mijn 3 Gb aan te sturen maar nu die nieuwe schijf er in hangt is hij enorm traag geworden. Wie weet hoe dit kan? Trekt mijn moederboard of processor mogelijk niet zo'n grote harde schijf? Heeft iemand oplossingen (anders dan een nieuwe pc kopen)? Pieter
Link naar reactie
Je geheugen zal niet onder een schijf moeten lijden. Als je een modern BIOS heb (eigenlijk gewoon even checken of je de meest recente heb) zou je schijf zonder problemen moeten werken. Is dit niet het geval moet je even opzoen naar een progje dat zorgt dat hij wel juist werkt. Als alles langzaam geworden is dan likt het erop dat je niet meer in dma modus werkt maar in PIO en dat scheelt nogal wat snelheid
Link naar reactie
Het vervangen van een harde schijf van bv 4GB naar 30 of 40GB kan inderdaad traagheid opleveren. Even zoeken op het forum, dat onderwerp komt vaker voor. Meestal helpt het herinstalleren van de IDE controller drivers. Maar ja soms ook niet, dat heb ik ondervonden met mijn K7S5A moederbord. Oorzaak is dat er of een verkeerde driver wordt gebruikt en/of een verkeerde register setting. Ik had last van beide. Uiteindelijk de bewuste driver gevonden en weggegooid en register instellingen aangepast. Welke Winows versie gebruik je? Als je wilt weten welke type harde schijf in je computer past met name socket 7, dan is het handig te vertellen welk merk/type moederbord er wordt gebruikt. Zelf maakt ik gebruik van een Gigabyte 5AX moederbord met een K6-III/400 CPU. De Bios versie die ik gebruikte bleekt achteraf schijven tot 64GB te ondersteunen. De nieuwste versie ondersteunt meer. Het moederbord kan prima overweg met mijn Maxtor 40 GB/5400 rpm schijf.
Link naar reactie
wat het merk van mijn moederboard is weet ik niet maar de computer is een laser this mother board is based on the via apollo mvp4 chipset. motherboard layout(model code nr 35889700xx) system bios 2 mb flash bios supporting PnP,APM,ACPI and windows 9x auto detects and supports LBA harddisks with formatted capacities over 8.4GB. easily upgradeble by end user. heb er zelf nog kaas van gegeten...................... 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...