Ga naar inhoud

Groot Probleem. Help !!!!!


Aanbevolen berichten

Eerst ff mijn specs: AMD Athlon XP 2100+ MSI KT3 Ultra Samsung 1024 MB PC 2700 IBM Deskstar 60 GB 7200 rmp Creative SoundBlaster Audigy Player Asus GeForce 3 Deluxe 64 MB Dit moet voldoende zijn. Nu het probleem: Ik heb de hardeschijf in 4 partities verdeeld een C,D,E en F op de PC van mijn vader. Dat ging perfect maar nu moet ik Windows XP erop zetten maar dat gaat niet zoals het moet gaan. Als ik de PC opstart hij hem op vanaf de CD/DVD-Rom dat gaat goed hij gaat dan de bestanden kopieëren enz. Als dat klaar is hoort hij de setup uit te voeren maar dan loopt hij vast. Ik start hem dan opnieuw op en soms krijg ik dan alleen en zwart scherm en als ik dan naar de ledjes achter op de PC kijk geeft hij elke keer weer wat anders aan dan is het geheugen beschadigd en de andere keer weer de processor. Als ik de PC uitzet en dan weer aan gaat het weer perfect. Ook bij het opstarten van een diskette loopt hij vast en verschilt elke keer weer. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Nog wat: hij ging vreemd doen toen ik van een collega op het werk een diskette had gekregen met het programmaatje REGCLEANER om je register op te schonen. Ik was toen aan het internetten en aan het muziek luisteren en toen ik het EXE bestand wilde opstarten liep ie vast en na het reseten kon ik windows niet meer gebruiken en moest ik formatteren. Omdat hij elke keer opnieuw bleef opstarten als windows bijna geladen was. Weet iemand raad met dit probleem. Alvast bedankt
Link naar reactie
Weet je wat jij moet doen? Wat meer over partities maken gaan lezen. Ik denk dat je Windows op een verkeerde partitie zet. Altijd op je primaire partitie hé :D Wat je beter kan doen ik al die partities weggooien en dan windows op een schijf zónder extra partities zetten. Echt dat heb je helemaal niet nodig. Denk er dus aan:''Windows op C''
Link naar reactie
[quote:17fa878edc="ProblemPc"]Wat je beter kan doen ik al die partities weggooien en dan windows op een schijf zónder extra partities zetten. Echt dat heb je helemaal niet nodig. Denk er dus aan:''Windows op C''[/quote:17fa878edc] Tja, dit wordt ook weer zo'n welles nietes verhaal. Gelukkig maak ik dus wel gebruik van partities. Dan hoeft ik wat minder maak een grote partitie te defragmenteren. En ja ook ooit vele malen een crash gehad op C:. Gelukkig dat de informatie op de andere partities waren gebleven ... Echt dat "helemaal niet" dat is nou het enige wat volgens mij helemaal niet waar is. Voor de rest: beslis voor jezelf die ander moet dat ook.
Link naar reactie
[quote:a895cc52bf="ProblemPc"]Weet je wat jij moet doen? Wat meer over partities maken gaan lezen. Ik denk dat je Windows op een verkeerde partitie zet. Altijd op je primaire partitie hé :D Wat je beter kan doen ik al die partities weggooien en dan windows op een schijf zónder extra partities zetten. Echt dat heb je helemaal niet nodig. Denk er dus aan:''Windows op C''[/quote:a895cc52bf] Ik wil niet flauw doen, maar W2K en XPPRO kunnen overal staan (althans bij mij wel); alleen de bootloader staat op C :D
Link naar reactie
Eerst mijn complimenten met de manier waarop je het probleem presteert. Zo overzichtelijk zien we dat hier niet vaak. Om te beginnen kun je een geheugentest doen. In het bovenste topic in het eerste subforum staat een link naar een programma daarvoor. Als je daar geen fouten mee vindt dan kun je eens proberen de FSB in te stellen op 100(200) i.p.v. 133(266). Als Windows dan wel wil installeren heb je een ander probleem dat we moeten oplossen, maar dat is in elk geval een stap vooruit. Zelf heb ik nooit problemen gehad of gehoord van dergelijke installatiemoeilijkheden veroorzaakt door partities. Controleer eens of alle ventilatoren nog goed werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...