Ga naar inhoud

tweede harde schijf


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb net een tweede harde schijf aangesloten, IBM-DPTA-372050, van 20 GB. Probleem is echter dat XP pro. maar 1,96 GB "ziet"! Ik heb netjes als slave aangesloten, met FDISK geformateerd, ook in de bios ziet de pc. gewoon 20,5 GB behalve in dat ^*^%$^$&% XP!!!! Heeft iemand een idee wat te doen? Groeten en alvast bedankt.....
Link naar reactie
Hoi Luc Hangmat, welkom op dit forum met je eerste berichtje. Schelden hoeft niet hoor op XP :D :D Maar nu jouw HD-probleem: Je zegt met Fdisk te hebben geformatteerd. Naar mijn weten formatteer je daar NIET mee. Dat doe je met het commado Format. Fdisk gebruik je om de HD in te delen in een of meerdere partities. Ik denk dat je daar de fout bent ingegaan en dat er slechts een heel klein deel beschikbaar is gemaakt door een niet bedoelde handeling met Fdisk. Alle partities verwijderen en een grote aanmaken. Kijk even bij de ZOEKEN-opdracht van dit forum hoe dat precies werkt. Onlangs stond er een uitgebreide handleiding van iemand. Succes verder.
Link naar reactie
Het probleem zit niet in Windows XP, echter in de manier waarop je je schijf hebt geformateerd. Je zult hem nu waarschijnlijk als FAT16 hebben geformateerd, dat is dan inderdaad een max van 2GB. Formateer hem als FAT32 of NTFS en je zult wel alle ruimte kunnen benutten. Ik denk dat je het daarin moet zoeken iig. succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...