Ga naar inhoud

Cd-speler bevriest


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een oude Compaq DeskPro staan. Specs: Pentium 1 200Mhz, 64mb, 2GB harde schijf en 3,5 floppydrive. Toen ik de computer kreeg was deze volledig geformateerd. Ik heb nu een 52X cd-romspeler gekocht van AOpen (model. No. CD-952E/AKV) M.b.v. een opstartdiskette heb ik Windows 98SE hier op geinstalleerd. Dit ging geheel probleemloos. Ook de cd-romspeler werd herkend. Nu wilde ik hierop Office 97 Pro installeren, maar iedere keer "bevriest" de computer bij circa 5% van de installatie. Ik kan de muispointer dan niet meer bewegen en niets doet het meer. Doe ik vervolgens de cd-lade open, dan vraagt de computer naar de cd. Doe ik deze er vervolgens weer in, dan gaat hij weer verder met de installatie, maar stopt dan nadat circa 8-9% van de installatie voltooid is. Ik kan dan bovenstaande handeling overnieuw doen, net zolang totdat Office geïnstalleerd is, maar dit is een "beetje" omslachtig :-? Nu had ik het idee om dan maar de gehele inhoud van de Office cd naar de schijf te kopiëren, (om vanaf c: te installeren) maar ook dan stopt het kopieproces na circa 5%. Ook dan kan ik de bovengenoemde handelingen uitvoeren. Dit is niet alleen zo met Office, ook met de door mij gesteste cd's (orginele office 97, 2000 en XP en cd-r's en cd-rw's) Iedere keer stopt het proces. De cd-rom is ingesteld als slave en m.b.v. configuratiescherm>systeem>Apparaatbeheer>cdrom heb ik vastgesteld dat het meest geschikte stuurprogramma is geïnstalleerd. (wel is er bij overige apparaten een PCI-conflict (PCI-communication Device, waarschijnlijk een niet goed werkende netwerkkaart) Kan het zijn dat de computer de snelheid van de cd-rom (52 speed) niet kan bijbenen? Of is er iets anders aan de hand, want ik geef de moed zo langzamerhand op :(
Link naar reactie
Hoe lang blijft ie op 5% staan ? Je hebt een P-1 en dan zou het best enkele minuten kunnen duren voor ie weer een stukje verdergaat. Als ie dat na 15 minuten nog steeds doet,dan tip van Dliekens. Oh ja Compaq : kijk in het boekje vd mobo of bij hun homepage. Het kan zijn dat je de cdrom speler met Cable Select moet aansluiten. Dat zou ook een oorzaak kunnen ziin :P
Link naar reactie
Ik heb de cd-rom eindelijk aan de praat gekregen. Ik heb de DMA-modus van de CD Rom nu ingeschakeld en nu werkt alles prima en snel. Toch vreemd dat zonder DMA de computer bevriest. [quote:aaeefe8d67]Het kan zijn dat je de cdrom speler met Cable Select moet aansluiten. Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn[/quote:aaeefe8d67] Dit ga ik morgens eens even uitzoeken. In ieder geval bedankt voor jullie hulp
Link naar reactie
[quote:a5b40fba9b="Long John"]Cable select moet niets uitmaken, vaak werkt dat juist niet als je meer dan een divice op een kanaal aansluit. te snel zal een speler nooit werken aangezien de snelste cd-rom altijd nog veel langzamer is dan een langzame HD.[/quote:a5b40fba9b] Normaliter zou ik je gelijk geven, werk ook nooit met CS. Echter dit is een Compaq en die machines zijn eigenwijs.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...