Ga naar inhoud

pc gaat ineens uit??


Aanbevolen berichten

K7S5a AMD Athlon XP 1700+ Kloksnelheid: 1,46 GHZ 256 MB RAM NVIDIA G-Force 2 MX/MX 400 Win Xp Prof NL PC gaat ineens uit. Alsof iemand de stekker uit het stopcontact haalt. Wil niet meteen weer aan, na de spanning er af gehaald te hebben wil ie weer aan. -Heb systeem met 2 verschillende scanners gescant op virussen, blijkt niet het geval - In apparaatbeheer geen '?' of '!' te vinden. - CPU/videokaart cooler draait gewoon Wat kan het zijn? Ik moet erbij zeggen dat ik regelmatig problemen heb dat elke keer wanneer mijn pc van de spanning gaat, ik de melding krijg dat de C-Mos batterij leeg is.(was na 3 maanden na aankoop) Die heb ik 2 maanden geleden vervangen , en nu steeds zelfde probleem. Kan dit ermee te maken hebben?
Link naar reactie
Misschien een temperatuur probleem. Dit vanwege het uitvallen. Ik denk dat een K7S5A moederbord vrij gevoelig is voor een reset. Ik heb er zelf twee, dus kan ik er over meepraten. De versie 1 gaat binnen een dag onderuit als de onboard geluidskaart is ingeschakeld. Is het een moederbord versie 1? Gebruik je de onboard geluidskaart? De batterij is niet echt leeg tenminste, bij mij niet. Maar toch gebeurt er iets dat hetzelfde effect heeft. Ik denk dat de voeding wel enige invloed heeft, maar het probleem ligt hoofdzakelijk bij het moederbord. Versie 3 heeft er geen (of nauwelijks) last van. Tenminste, ik heb mijn broer nog niet horen klagen.
Link naar reactie
Ik moet erbij zeggen dat ik regelmatig problemen heb dat elke keer wanneer mijn pc van de spanning gaat, ik de melding krijg dat de C-Mos batterij leeg is.(was na 3 maanden na aankoop) Die heb ik 2 maanden geleden vervangen , en nu steeds zelfde probleem. Kan dit ermee te maken hebben?[/quote] Terug naar je PC-boer....oorzaak geef je zelf al aan! Sterkte :wink:
Link naar reactie
[quote:d07a654d00="Henk."]Ik heb versie 1.0 inderdaad maarr..Hans, als er een probleem met het moederbord is wat dit uitslaan van de pc veroorzaakt, waarom obenbaart zich dat pas na maanden. Nooit dit probleem gehad, Wél, zoals gezegd dat batterij probleem.[/quote:d07a654d00] Sorry voor mijn late reactie. Jouw berichtje nog niet gezien, en ik ben wel eens erg druk. Zojuist de nieuwste Bios gedownload, enne je raadt het nooit, nu start Windows niet meer op als de onboard geluidskaart aan staat :evil:. Ik zag de opmerking 'timing aangepast' en ik dacht, misschien een oplossing ... Niet dus, integendeel ... Het is misschien zo, dat ik van iets anders last heb dan jij. Bij mij ging de PC wel een keer spontaan uit, of laten we zeggen, spontaan niet meer aan. Dat bleek uiteindelijk een warmte probleem te zijn. Een casefan geplaatst en dat probleem was opgelost. In mijn geval werd de videokaart te warm ... (volgens mij dan). De rest was wel okay, maar die kaart was bloedheet (geen eigen ventilator of zoiet). Vandaag een e-mail verstuurt aan Com4. Ik zal morgen eens bellen.
Link naar reactie
[quote:d73fb1e3ef="Henk."]Hans, als er een probleem met het moederbord is wat dit uitslaan van de pc veroorzaakt, waarom obenbaart zich dat pas na maanden.[/quote:d73fb1e3ef] Ik ben waarschijnlijk de draad een beetje kwijt. Je bedoeld dus dat jouw probleem pas na een paar maanden optreedt, gelijk met het leeg zijn van de batterij? Misschien een voedingsprobleem, maar als die batterij echt leeg is, dan is er ook een echt probleem. Een batterij zou 5-10 jaar moeten werken en zeker geen 3 maanden.
Link naar reactie
Oh ja, toch nog even een waarschuwing. In mijn enthousiasme verse 26 juni 2002 geprobeerd, en in mijn geval de niet-Lan versie gebruikt. Nou dan start mijn computer helemaal niet meer op! Nou ja, tot en met de SCSI kaart check dan. Na handmatig Bios reset (via jumper), haalde ik die SCSI kaart check niet eens meer. Maar wel een betere foumelding: de Bios klopt niet (memory size error) :roll: Waarom is dat niet direct te zien :roll:? Systeem uitgekleed, alle kaarten en HD en zo eruit. Gelukkig startte systeem op vanaf A:, nieuwste Bios (1 oktober 2002) weer teruggezet. Zal in overleg net Com4 de 29 april versie wel weer proberen ... of niet. Naderhand de bestanden weer eens vers gedownload van de ECS site en gecontroleerd met fc /b. Geen verschil te zien, ik ben benieuwd of anderen zo'n foutmelding gezien hebben. Dit is toch wel een beetje ernstig of gewoon toeval?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...