Ga naar inhoud

Edimax breedbandrouter


Aanbevolen berichten

Hey, Op dit moment zijn veel producenten bezig met het op de markt zetten van low-cost routers. Hier is namelijk meer vraag naar, door bijvoorbeeld het tekort aan IP-nr's. Ik heb zelf een router van Belkin, met build in 4 port switch. Daarvoor had ik een D-link router. Op de D-link zat 1 jaar garantie en op de Belkin zat levenslang garantie. En die was maar 10 euro duurder. Dus als ik jou was zou ik kijken naar zo'n Belkin, veel meer kwaliteit en garantie voor een klein beetje meer geld. Mocht het niet in duidelijke taal zijn, geef dat dan ff door. :) Groetjes, JoRo V
Link naar reactie
[quote:fd31396ac7="roeske"]Okee, geef me even een "lesje router" - Wat is een switch op een router ? - Wat is een dhcp server op een router? - En waarvoor heb ik die eventueel nodig? Bedankt alvast.[/quote:fd31396ac7] Van routers heb ik niet bijster veel verstand. Over de DHCP server kan ik dus niet veel vertellen, dat moet een ander doen. Een switch heeft een voordeel t.o.v. een hub en wel dat ie een eigen (intern) mininetwerkje heeft. Als er nu meerdere pc's zijn aangesloten en 2 daarvan wisselen data uit dan worden die intern apart geschakeld zodat overige pc's geen hinder ondervinden. Bij een hub is dat dus niet aanwezig en wordt de verzonden data willekeurig verzonden (naar alle pc's). Alleen diegene waarvoor het bedoeld is zal het aannemen. Alle andere pc's zenden het terug. Dit geeft botsingen die het netwerk dus vertragen. In theorie klinkt het allemaal heel ernstig. In de praktijk is een hub met 4 pc's met een normaal (=af en toe) dataverkeer uitstekend werkbaar. Loopt er continue een dikke datastroom dan kan een switch interessant zijn.
Link naar reactie
Goed... leuk... ff uitleggen dan maar... 1. Wat is een switch op een router ? 2. Wat is een dhcp server op een router? 3. En waarvoor heb ik die eventueel nodig? 4. Moet ik of kan ik Zone-alarm als firewall bij mijn Windows (XP) dan verwijderen? Geeft dat problemen of vult het elkaar aan 1. Deze vraag is reeds beantwoord lijkt mij zo... 2. Een DHCP server is een Dynamic Host Control Protocol. Dit betekent eigenlijk dat zodra een pc zich aanmeld op het netwerk (3 of meer pc's) een ip adres krijgt toegewezen. Genoeg matriaal hierover als men een search start op www.google.nl. Met de DHCP krijg je vaak ook je DNS en gateway mee. Dynamisch betekent dus dat het veranderlijk is en niet statisch. Deze zit op de router zodat hij gebruik kan maken van NAT en gebruikersvriendelijk is. Zo hoef je bijna niks in te stellen. 3. Zie 2. 4. Zone-alarm kan je blijven gebruiken, het hoeft echter niet echt... Maar ach de mensen die echt op jouw pc willen, die kunnen dat gewoon.. :) In de hoop u zo meer info hierover gegeven te hebben. Voor vragen drukt u op de knop nieuw antwoord.. De groeten, JoRo V
Link naar reactie
Eddy van Wuyckhuyse en JoRo V, vriendelijk bedankt. Weer wat geleerd. Ik ga die router kopen, want het ontbreken van die switch is dus geen probleem. Ik heb slechts 2 pc's. Een in de woonkamer en 1 op zolder. Die op zolder ga ik aleen gebruiken voor chello-internet (kinderen MSN/etc.). Er zal dus weinig dataverkeer heen-en-weer zijn tussen de computers onderling.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...