Ga naar inhoud

Liquid Bearing HD


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan, heel misschien een Liquid Bearing HD te kopen, omdat ik hoorde dat de geluidsproductie veel minder was, maar nu wil ik eens weten hoeveel het nou scheelt. Ik heb 2 hardeschijven nu: - Maxtor 20gb 7200Rpm - Maxtor 13gb 5400Rpm Als ik mijn PC aan zet, krijg je gelijk het geluid van beide hardeschijven te horen, eerst maakte dit niks uit omdat mijn CPU koeler het wel overstemde, maar nu met waterkoeling zijn die 2 hd's de enige dingen die ik nog hoor :(. Mijn vraag, is het verschil echt groot genoeg om deze 2 eruit te halen en te vervangen door een 40gb Liquid bearing schijf? Of kan ik beter met die dempmatten wat gaan prutsen? Gevaar lijkt me dan dat de Hd's hun warmte niet meer kwijt kunnen en ik op de 7200Rpm de HD cooler er weer op moet zetten -> weer meer geluid. En dat is nou precies wat ik niet wil. Een goede lownoise kast is misschien een oplossing, maar omdat ik waterkoeling buiten mijn pc heb staan moet er 1 slang naar binnen en 1 naar buiten, dus dat zou dat zagen worden, waar ik niet veel van weet en het me wel wat gedoe lijkt ...:) Wat zeggen jullie? :)
Link naar reactie
dempmatten is ook een heel gesodemieter, zou ik niet aan beginnen check ff deze link: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=69490&highlight=liquid+bearing[/url] verder staat er in de computer techniek van deze maand een artikel over het geruisloos maken van de pc, zou ik ff bekijken, wordt je zeker een stuk wijzer van!
Link naar reactie
[quote:aeadfc849c="Hercul3s"]Als ik mijn PC aan zet, krijg je gelijk het geluid van beide hardeschijven te horen, eerst maakte dit niks uit omdat mijn CPU koeler het wel overstemde, maar nu met waterkoeling zijn die 2 hd's de enige dingen die ik nog hoor :(. Mijn vraag, is het verschil echt groot genoeg om deze 2 eruit te halen en te vervangen door een 40gb Liquid bearing schijf? Wat zeggen jullie? :)[/quote:aeadfc849c] Ik zou zeggen: probeer de Seagate Barracuda IV eens of de V die in aantocht is en nog stiller zou zijn dan zijn voorganger. Deze schijven zijn het stiltse.
Link naar reactie
[quote:ed45c1dcb0="Hercul3s"]Als ik mijn PC aan zet, krijg je gelijk het geluid van beide hardeschijven te horen, eerst maakte dit niks uit omdat mijn CPU koeler het wel overstemde, maar nu met waterkoeling zijn die 2 hd's de enige dingen die ik nog hoor :(. Mijn vraag, is het verschil echt groot genoeg om deze 2 eruit te halen en te vervangen door een 40gb Liquid bearing schijf? Wat zeggen jullie? :)[/quote:ed45c1dcb0] Ik zou zeggen: probeer de Seagate Barracuda IV eens of de V die in aantocht is en nog stiller zou zijn dan zijn voorganger. Deze schijven zijn het stilste.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...