Ga naar inhoud

HOE KAN IK PARTITIONS opnieuw maken en dan de c:schijf Form


Aanbevolen berichten

Beste Lezes , Wil iemand mij vertellen, hoe ik opnieuw partitions maakt , nadat ik alles heb verwijderd via FDISK ? Hoe kan ik een C: schijf maken , zodat ik c : kan formateren en opnieuw instaleren ? wat voor (termen) mag ik gebruiken ? Afwachting een reactie en , Met de vr. groeten Ps. kan U het op volgorde voor mij opschrijven ?
Link naar reactie
Wel veel vragen in zelfde forums he? Bij de installatie van Xp kan je dat al met het installeren van XP zelf doen. weet niet of dat bij me ook kan. Lijkt me wel. Anders kan je een programma als partition magic hiervoor gebruiken (moet je wel al je o.s. geinstalleerd hebben) Als je alles hebt geformateerd waarom dan nog eens c schijf formateren?? :-? hoe bedoel je wat voor termen, en waarvoor? Alsjeblieft wat duidelijker, ik snap dr niet zoveel van, zal wel aan mij liggen :roll:
Link naar reactie
Lees [i:5253dc1ff9]jij[/i:5253dc1ff9] of [i:5253dc1ff9]ik[/i:5253dc1ff9] nou slecht, Bassment? Ik lees niets over Windows XP en wat heeft iemand in hemelsnaam aan een programma dat je onder een OS moet draaien als je nog niet eens je HD gepartitioneerd hebt (laat staan geformatteerd). Enfin. Ik heb de volgende handleiding als zeer duidelijk ervaren toen ik voor het eerst met FDISK aan de slag moest. Het partitioneren en formatteren komt later in de handleiding heel goed aan bod. http://home.wanadoo.nl/winfows/Handleidingen/Partitioneren/index%20Partitioneren.htm
Link naar reactie
Ik had window Me geistaleerd , heb nu met FDISK alles verwijderd ! ik heb een harde schijf van 1,4 GB wil graag window opnieuw instaleren (Me) Mijn systeem is helemaal schoon wat voor stappen moet ik eerst nemen , voor ik de C: schijf kan formateren ? zou je het willen opschrijven in stappen a.u.b Afwachting een reactie en, met de vr. groeten
Link naar reactie
[quote:8ac0d85178="jdlhaye"]Als ik het goed begrijp wil je je partities herverdelen, doe dit met partition magic. Wel eerst even backuppen. Als je een volledig schone installatie wil doen dan kun je het ook met fdisk doen! Eerst moet je de huidige partities dan weggooien.[/quote:8ac0d85178] Bij de wolven van Scorr!! Wat heeft iedereen toch met Partition Magic?? Daarbij, gezien de vraag mag je verwachten dat de vraagsteller geen PM heeft. Als je toch al je partities hebt verwijderd, kun je ze net zo goed weer indelen met FDISK. Waarom zou je in godesnaam dan nog even 90 euro gaan uitgeven aan PM? Je bent toch al je data al kwijt :-? :-? Zoals ik al zei, lees de handleiding waar ik een link naartoe heb geplaatst. Stap voor stap en met screenshots.
Link naar reactie
[quote:c7ba4a9b02="Count Uilesnor"]Lees [i:c7ba4a9b02]jij[/i:c7ba4a9b02] of [i:c7ba4a9b02]ik[/i:c7ba4a9b02] nou slecht, Bassment? Ik lees niets over Windows XP en wat heeft iemand in hemelsnaam aan een programma dat je onder een OS moet draaien als je nog niet eens je HD gepartitioneerd hebt (laat staan geformatteerd). Enfin. Ik heb de volgende handleiding als zeer duidelijk ervaren toen ik voor het eerst met FDISK aan de slag moest. Het partitioneren en formatteren komt later in de handleiding heel goed aan bod. http://home.wanadoo.nl/winfows/Handleidingen/Partitioneren/index%20Partitioneren.htm[/quote:c7ba4a9b02] Hij wil een '[i:c7ba4a9b02]"een C: schijf maken , zodat ik c : kan formateren en opnieuw instaleren" [/i:c7ba4a9b02] Vind ik niet zo duidelijk omdat je ook zou kunnen bedenken dat hij een nieuwe partitie wil maken op bestaande schijf en hier een nieuw os op installeren. Vond t niet zo duidelijk maar goed dan zal dat wel aan mij liggen :-? :-? Wat betreft XP: Ik zeg dat ik het met ME niet weet, maar met XP wel. Dat had hij dus kunnen uitproberen capiche? :wink:
Link naar reactie
[quote:2935468012="Count Uilesnor"][quote:2935468012="bassment2001"]capiche? :wink:[/quote:2935468012] :lol: :lol: :lol:En het dan zo formuleren dat het lijkt alsof [i:2935468012]ik[/i:2935468012] het verkeerd begrepen heb. Je bent me er eentje. :lol:[/quote:2935468012] mmm het werkt dus niet :lol: :lol: :lol: jammer :D mzls :roll:
Link naar reactie
Eerst zeker zijn dat alle partities verwijderd zijn: Fdisk opstarten kiezen voor optie Fat 32 = Ja dan middels toets 4 kijken of alle partities weg zijn. Zoniet dan via toets 3 en daarna 2 alles verwijderen. Nieuwe partitie: Via toets 1 een primaire partitie aanmaken en kiezen of je de hele schijf als c: wil danwel nog een d:. Indien je kiest voor alleen c: (hetgeen ik met 1.4 gb zou doen) wordt de gemaakte partitie automatisch geactieveerd en kan je nu middels ESC toets Fdisk verlaten. Nu de pc opnieuw opstarten en booten vanaf de ME opstart floppy of de CD als je bios dit ondersteunt. Ga naar de ramdrive (zie hiervoor de aanwijzing op het scherm) dus bijv e: en type Format C: en beantwoordt met "j" NL versie of "y" ENG versie Kies na formateren een naam voor de schijf van max. 11 tekens Start daarna de setup van ME
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...