Ga naar inhoud

Niet sneller dan 16x branden


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb net twee weken een nieuwe computer. Ik heb mijn oude brander uit mn oude pc gehaalt en die in de nieuwe gestopt (een Acer 24x 10x 40x). Alles doet het goed, alleen hij wilt niet sneller branden dan 16x. De cdroms kunnen op 32x gebrand worden, maar ik kan bij Nero niet hoger selecteren dan 16x. Ook zegt Nero als ik naar recorder kiezen ga dat de maximumsnelheid 16x is. (ik gebruik de Neroversie die bij mn brander gelevert zat) Nero en brander zijn Windows XP compitable. (ik gebruik windows XP prof) DMA staat ingeschakeld. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Alvast bedankt, Remco
Link naar reactie
Wel, het is nu eenmaal zo dat er CD'tjes zijn die bev. kunnen beschreven worden van 1x tot 12x, of bv. van 10x tot 32x. Dit staat altijd ip de verpakking. Als je dan 1-12x in een CdRw steekt die kan schrijven tot 40x zal de sofware 12x max. aangeven. Als je, zoals ik bv. een 10-32x in een CDRw steekt die reeds ouderdomsverschijnselen heeft en slechts schrijft tot 8x, mag je het helemaal vergeten en schrijft hij gewoon niet. Als je [b:c9a998e4c5]zeker bent [/b:c9a998e4c5]dat de CD kan beschreven worden tot bv. 24x max. en je software schroeft de snelheid terug naar 16x, dan zit je inderdaad met een probleem. Probeer ook nog eens een ander merk CD. Het kan de software zijn, (probeer eens met CloneCd een kopij te maken, of download Nero CDspeed om een snelheidskontrole door te voeren) of in het slechtste geval de brander zelf.
Link naar reactie
24x brander en dan naar XP met de meegeleverde software. Sugegstie van HJS toepassen : Dan is je Nero zeker Xp compatible. Heb je het standaard brandprogje van XP uitgezet ?? Verder kan het aan je schijfjes liggen : ik meeen me een topic van niet zoalng geleden te herinneren : die had ook cdr gekocht waar 32x op stond, maar hij wou niet op die sneklheid branden. Ga naar de site van LITE-ON daar moet een proggie te doanloaden zijn die test hoever de CD-R te beschrijven is. (proggie is niet brander gebonden). Probeer die eens :P
Link naar reactie
Ik heb met Nerospeed de brander getest en daar kwam uit dattie dus met 24x speed kan schrijven, wat dus klopt. Hij heeft het ook op mn vorige pc met 24 speed gedaan, maar daar ging het eigenlijk even snel als op 16 speed. Maar dat kon er ook aan liggen dat die pc vrij traag was. Ik heb nu de nieuwste versie van Nero gedownload, maar het blijft hetzelfde resultaat. Met CloneCD wilt het niet lukken om een cd'tje te branden, snap niet helemaal hoe het programma werkt. Ik heb nu geloof ik geen andere cd'tjes om mee te testen... heb namelijk net 100 van die cd'tjes gekocht... maar ik zal op school wel vragen of ze daar een andere voor me hebben. Enige suggesties verder nog? En sorry dat ik zo laat reageer, maar omdat er hier wat kabels aangepast moesten worden had ik tijdelijk geen internet meer.
Link naar reactie
Als ik je "probleem" zo lees denk ik dat het aan de cdr ligt die je gebruikt. Nero doet eerst een test om de hoogst haalbare snelheid te meten, waarop gebrand kan worden. De combinatie brander-cdr is hierbij van belang. Heb zelf TDK's 1-12 speed in combinatie met een Liteon 24 speed brander. Deze 12 speed cdr's worden zonder probleem op 20 speed gebrand. Je kan om te testen eens een ander merk proberen. Mocht dit sneller gaan, dan weet waar het aanligt en kun je weer rustig slapen. Ondertussen gebruik je toch gewoon je voorraad op want of je nu op 16 of 24 speed brand maakt in tijd bar weinig uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...