Ga naar inhoud

Welke scannerr raden jullie aan?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu een lifetec maar die weigert dienst. Hij scant met tekst alleen maar wit plus nauwelijks letters. Ik heb hem gekalibreerd opnieuw geinstalleerd. Niets helpt. Aangezien ik moet scannen voor een site, ben ik van plan om een nieuwe aan te schaffen en declareer ik de kosten. Welke raden jullie aan? Ik scan 80% van de gevallen tekst. Dan gaat het om kranten, bladen. Ik heb al een goed OCR-prog kunnen krijgen (omnipage) dus de software voor ocr bij de scanner gebruik ik niet. Qua besturingssysteem heb ik windows XP, maar ik heb een 2e oude pc waarop 98SE draait. Welk scanner raden jullie aan? Als een scanner van b.v 125 euro net zo goed is als 1 van 250 ga ik liever lager. Ik denk dat 250 euro wel maximaal is qua budget. Ik zag net in een test de epson perfection. Is die goed? Ik sta open voor alle merken.
Link naar reactie
Ik heb gisteren vooe heel weinig een Mustek BearPaw 2400 TA gekocht. Werkt als een speer (USB) en kan ook met de bijgeleverde scheet dia's en negativen scannen! Het resultaat verbaasde me enorm aangezien ik eigenlijk geen geloof had in het scannen van dia's en negativen met een scanner die 90 Euro koste. Zit een keurige extra lamp in de deksel voor de negativen en dia's en is dus wel wat dikker dan bv een Cannon meer ook de normale scan's zijn erg goed van kleur en scherpte hardware haalt hij 1200x2400 dpi. Op de Mustek site bleek het ook nog eens een heel recente scanner te wezen dus geen uitloopmodel. Ik denk dat het zeker de moeite waard is eens te kijken naar deze scanner, als je wilt kan ik je wel een plaatje van bv een negatief mailen om een idee te krijgen.
Link naar reactie
Dia scanners zijn er volop hoor! Alleen een goede is vrij prijzig. Ik ben blij met mijn Mustek aangezien je voor heel weinig geld toch best een goede scan krijgt en heb me dan ok voorgenomen eens goed aan de gang te gaan met negativen en als dat bevalt een "echte" dia/negativen scanner te kopen. Nu kan ik voor 90 Euro lekker gaan uitproberen terwijl een dia scanner rond de 400 euro kost en dan heb je nog een instapmodel (maar wel een hoger resolutie als ik nu heb)
Link naar reactie
Misschien nog iets om aan te denken. Mocht je toch ook een scanner willen die dia's en negatieven scant, kijk uit met de dia-adapters van HP. Ik had speciaal een andere scanner aangeschaft in verband met een grote hoeveelheid dia's, maar mooi dat ze niet in die adapter pasten! En het waren gewone (wel ingeraamde dia's). Ook in de winkel kregen ze het niet voor elkaar. Ik heb nu een Canoscan D 660u en die bevalt goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...