Ga naar inhoud

RS232 muis defekt in P1 systeem


Aanbevolen berichten

Ik ben geroepen om te helpen met een muisprobleem. Het systeem is een P1 166MHz die jaren :lol: trouw zijn werk als administratiecomputer bij een jonge ondernemer heeft gedaan. Tot voor 2 dagen geleden :( . Plotseling stopte de RS232 muis met bewegen. Er hebben géén software of hardware aanpassingen plaats gevonden, gewoon tijdens het werk met de PC. Wat ik ook probeerde zoals 4 andere muizen aansluiten, Op nieuw installeren van WIN95, niets hielp. WIN95 komt iedere keer bij het opstarten met de foutmelding dat er geen muis is gevonden en dat je nu een muis kan aansluiten. Niets hielp. Ten einde raad naar de winkel om een nieuw PCI RS232 kaartje met 2 comm poorten. In de BIOS de orginele COM1 en COM2 uitgezet. En wat blijkt geen muis. Na hardware detektie werd wel de serieele muis gevonden (geen foutmelding) maar er is geen beweging in te krijgen. Of te wel met het nieuwe kaartje reageert het systeem net als zonder dit kaartje (orginele commpoorten). DE AANWIJSPIJL BEWEEGT NIET. In configuratiescherm / hardware is geen foutmelding te vinden. Met dit nieuwe RS232 kaartje moet de muis toch actief worden? Met een ander HD in deze kast met WIN98 geinstalleerd blijft het muis probleem bestaan. 4 muizen en 4 commpoorten en geen beweging in de aanwijzer. Commpoorten natuurlijk 1 voor 1 in gebruik. Wie weet een oplossing? Systeem: P1 met 40MB geheugen, WIN95, COM1 muis. Zou een USB kaartje een oplossing zijn? Ondersteunt WIN95 deze USB optie? Het gebruik van WIN95 is een pré (orginele software ivm. bedrijfje).
Link naar reactie
[quote:8554a8c5df="janvh"]Met een ander HD in deze kast met WIN98 geinstalleerd blijft het muis probleem bestaan. 4 muizen en 4 commpoorten en geen beweging in de aanwijzer. Commpoorten natuurlijk 1 voor 1 in gebruik. [/quote:8554a8c5df] 4 muizen? Heb je ook al getest of de bewuste muis het op een andere computer doet? ALs die muis het op een andere computer ook niet doet, dan is die muis vermoedelijk kapot. Dat kan gebeuren. Zonet iets dergelijks gehad met een oude Genius (Philips) mouse. Je gebruikt een 100% seriele muis? ZO eentje met een 9 polige seriele connector? Dus geen verloopsteker o.i.d.? Als de muis goed werkt en de COM poorten okay zijn, dan zou ik haast gaan geloven dat de computer een muisallergie heeft. Maar ja, dat kan dus niet. Als zo'n nieuw kaartje ook niet werkt, en een nieuwe installatie ook niet werkt, dan zou ik het zelf niet meer weten. TJa, normaliter zijn er geen drivers nodig om een normale seriele muis of PS/2 te gebruiken, soms is een IRQ bezet, maar ja dan moet een andere COM poort/IRQ wel werken. Maar in dat geval is er ook iets aan de configuratie veranderd ...
Link naar reactie
De 4 gebruikte muizen zijn allemaal van het type met een 9 polige steker. En software installeren is niet noodzakelijk. Een serieelemuis moet direct kunnen werken onder WIN95. Het idee van WIN98 (zo als je kan lezen) biedt in deze hardware geen oplossing. Inmiddels zijn alle insteekkaarten uit het systeem gehaald en alle PCI slots zijn uitgeprobeerd. GEEN OPLOSSING. Ik denk dat de volgende stap zal zijn de PC vervangen door een ander. Jammer immers deze P1 voldeed prima. Ik ga nog eens de PC strippen en opnieuw opbouwen, wie weet. Jan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...