Ga naar inhoud

Wie helpt met mijn printerkeuze


Aanbevolen berichten

De printer is overleden (HP 690) nu zoek ik een nieuwe, ik twijfel tussen een printer van Canon en HP. HP heb ik goede ervaringen mee maar Canon kwam bij de consumentengids (Met één printer als best getest en met 2 anderen als enige van de test als goed uit de bus) erg goed eruit. De printers waar het om gaat: HP DeskJet 3820 €128 Canon S300 €100 Alternatieven? De prijs moet zo om en nabij de 130 EURO liggen, Canon heeft de goedkoopste cartrigdes maar ja, hoelang gaan die mee. Cartidges liever niet al te prijzig. De printer wordt gebruikt voor huis tuin en keuken, geen grafische/foto gebeuren, gewoon tekst. Belangrijkste is de betrouwbaarheid. Ervaringen of tips?????????
Link naar reactie
Voordeel van de Canon: als een kleur op is, kun je die vervangen. Bij de HP moet je direct de volldedige cartidge vervangen. Wat betreft de kwaliteit: de Canons stonden vroeger niet bekend om hun printkwaliteit (bij kleur), maar dat schijnt met de S-serie met sprongen vooruit te zijn gegaan. Ook ik zal binnenkort een keus moeten maken en waarschijnlijk ga ik voor een Canon (wel een andere type).
Link naar reactie
HP heeft bij mijn weten geen gescheiden inkttanks. Overigens moet je je daar niet perse rijk op rekenen; in de praktijk zal het minder snel voorkomen dat toevallig net 1 kleur helemaal op is, als de andere nog 3/4 vol zitten. Maar goed, het is wel degelijk een voordeel. Je zou in die prijsklasse ook eens kunnen kijken naar Epson, dat zijn ook prima printers voor een redelijke prijs en de inkt is ook niet zo duur. Lexmark is ook een aardig alternatief, al zijn die meestal wat prijzig met de inkt. Nog een laatste kanttekening; persoonlijk vindt ik de testen in de Consumentengids meestal niet zo overtuigend. Ik vertrouw meer op het oordeel van bijv. een blad als C'T.
Link naar reactie
[quote:b3fd9f2a63="Wim Sturkenboom"]Voordeel van de Canon: als een kleur op is, kun je die vervangen. Bij de HP moet je direct de volldedige cartidge vervangen. Wat betreft de kwaliteit: de Canons stonden vroeger niet bekend om hun printkwaliteit (bij kleur), maar dat schijnt met de S-serie met sprongen vooruit te zijn gegaan. Ook ik zal binnenkort een keus moeten maken en waarschijnlijk ga ik voor een Canon (wel een andere type).[/quote:b3fd9f2a63] De S300 heeft GEEN separate inkttanks, maar gewoon 1 patroon voor de 3 kleuren. Pas vanaf de S5xx maakt Canon gebruik van separate inkttanks. Misschien zou je ook eens kunnen kijken naar de Epson C62, heeft ook geen gescheiden cartridges, maar wel een zeer mooi print resultaat.
Link naar reactie
[quote:4982a3cbb3="Captain_Kansloos"]HP heeft bij mijn weten geen gescheiden inkttanks. Overigens moet je je daar niet perse rijk op rekenen; in de praktijk zal het minder snel voorkomen dat toevallig net 1 kleur helemaal op is, als de andere nog 3/4 vol zitten. Maar goed, het is wel degelijk een voordeel. Je zou in die prijsklasse ook eens kunnen kijken naar Epson, dat zijn ook prima printers voor een redelijke prijs en de inkt is ook niet zo duur. Lexmark is ook een aardig alternatief, al zijn die meestal wat prijzig met de inkt. Nog een laatste kanttekening; persoonlijk vindt ik de testen in de Consumentengids meestal niet zo overtuigend. Ik vertrouw meer op het oordeel van bijv. een blad als C'T.[/quote:4982a3cbb3]HP heeft bij mijn weten geen gescheiden inkttanks. wat lees ik daar geen gescheide inkt hp 2000c. zwart magenta cijan yellow :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
Ik heb nu een maand de canon s300 in huis en ben zeer tevreden. Hij is niet duur en print snel en scherp. Daarnaast van belang dat nieuwe cartridges niet duur zijn (ik dacht 8 euro) en de kleuren zijn niet gescheiden. De cartridges zijn niet echt groot, maar voor mij maakt dat niet uit: ik print max 1 maal per week en als zo'n cartridge er langer dan een jaar in blijft zitten ben ik bang voor vlekken en lekken!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...