Ga naar inhoud

fdisk mislukt


Aanbevolen berichten

Ik voelde al aan de uitleg van die mensen van de pc-winkel dat er iets niet klopte. Ze vertelden me van de defecte ide controller, maar toen ik zei dat ik dan onmogelijk de schijf had kunnen partitioneren spraken zei van "toeval". "Toevallig" tijdens het heropstarten begaf de ide controller het, dat kan altijd tijdens een plotse stroomonderbreking zeiden zij.(er zouden dagelijks nogal wat pc's het begeven denk ik) Ik ben wel eens benieuwd naar hun reactie als ik 1 dezer dagen ga vertellen dat ik 500 € bespaarde.
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

beste rackiman Maak een opstart floppy (eventueel op een andermans computer). Boot je compu met deze flop en wacht tot de A prompt is verschenen. Type nu Fdisk Je krijgt nu het eerst scherm van Fdisk met de hele rutel over grote schrijven 521 MB etc etc. Wilt u ondersteuning voor drote schijven inschakelen (J/N) .......? [[b:a79d623c70]J[/b:a79d623c70]] Enter Van hieraf aan ga ik er vanuit dat je een dos partitie [[b:a79d623c70]1[/b:a79d623c70]] hebt gemaakt dus slaan we deze stap over De keuze is nu [[b:a79d623c70]2[/b:a79d623c70]] ENTER In dit scherm zie je je partitie(s) staan voe hier het nummer in van de partitie die je wilt activeren [[b:a79d623c70]1[/b:a79d623c70]] Bij status (C:)moet nu een [b:a79d623c70]A[/b:a79d623c70] komen te staan Vervolgens twee keer op Escape rammen. en klaar is rackiman :D Nu kun je ook nog je systeem overdragen naar C: door de volgend regel in te typen: sys = c: dit duurt even. Nu rebooten en je pc moet gewoon vanaf C: booten Greetz bye mike Oh ja, ga nog ff langs die computerzaak en vertel wat het was en dat ze wat beters moeten verzinnen als defecte controlers :oops: :oops: :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...