Ga naar inhoud

fdisk mislukt


Aanbevolen berichten

Tijdens het partioneren van mijn labtop had ik de partities verwijderd. Ik zou even later nieuwe partities aanmaken, maar ondertussen was mijn zoontje van 3 gepasseerd en hij had de labtop uitgeschakeld. Wanneer ik nu opstart krijg ik steeds de melding : ongeldige partitietabel. Setup kan niet worden voortgezet. Ik heb al geprobeerd met opstartdiskettes van partion magic, maar labtop reageert gewoon niet meer. Is dit nog te redden of is het een verloren zaak? :cry:
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zou eens kijken op de site van de fabrikant van je harde schijf. Daar staan misschien tools waarmee je het op kunt lossen. Toen ik problemen had met mijn Maxtor schijf ben ik hiermee uit de brand geholpen. Er stond een progje waarmee je kon diagnostiseren, uiteindelijk heb ik een low-levelformat uitgevoerd met behulp van dat programma. Ik weet niet of het bij jou ook zo drastisch moet, maar ik zou dat eens proberen. Het lijkt me stug dat je harde schijf door zo'n partitiefout direct onbruikbaar is.
Link naar reactie
Bij een groot aantal notebooks en laptops is een deel van het BIOS op de Hardeschijf te vinden! Behalve dat je daar niet zomaar een hardeschijf kan wisselen moet je daar ook niet zomaar op gaan Fdisken. Ik kan er overheen hebben gelezen maar zie geen merk staan van je laptop. ik zou eens even de dealer bellen of mailen en vragen of het in jou geval ook zo is. dan ben je eruit en hoef je allen een andere harddiskt te bestellen bij de dealer als kost dat meestal dubbel zo duur dan een gewone 2,5 er zijn ook bedrijven die speciaal dergelijke schijven aanbieden voor laptop's wel duurder dan een normale 2,5 maar veel goedkopet als bij de dealer. Ik heb dit zelf met een HP notebook meegemaakt en alleen omdat ik niet even goed het zeer duidelijke handboek gelezen had, geintje heeft mij toen ruim 800 gulden gekost....
Link naar reactie
Het zou me verwonderen dat de bios op de harde schijf zou zitten, al heb ik ook al ergens gelezen dat dat bij sommige notebooks het geval is (compaq) Maar het is niet de eerste keer dat ik fdisk op deze notebook uitvoer, alleen is deze nu onderbroken alvorens er een nieuwe partitie werd gecreeerd. notebook is een Acer Travelmate 517TE harde schijf 4 Giga Pentium II 192 RAM
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...