Ga naar inhoud

HELP! PC doet niks meer!!!


Aanbevolen berichten

Tijdens het spelen van NFS Porsche valt de PC uit. Nu doet'ie helemaal niets meer. Als ik de PC aan doe hoor ik de HD optoeren, de fans van het mobo en de video kaart draaien wel, maar er wordt niets opgestart: - geen diskette - CD-ROM station werkt niet - BIOS laadt niet Er gebeurt dus helemaal niets.... Wat is hier aan de hand en wie kan mij helpen? Systeem spec's: ========== AMD Athlon 800 T-Bird/ 235W FSP235-60DPN PSU 256MB SDRAM @ 133MHz MSI K7TM Pro 6340 (AMI BIOS 1.3) Via4in1 4.40 Turbo mode Leadtek Winfast GeForce2 GTS 32 + BIOS 3.15.00.12 + Det.XP 30.82WHQL AGP4x+SBA+FW; PCI latency timer @ 32 clocks; AGP aperture 128MB Creative Soundblaster Live PCI 1024/ Labtec LCS2414 speakers 30GB Quantum FP LM30 UDMA66 7200rpm Goldstar CD Rewriter 8x/4x/32x; Goldstar 48X CD-ROM Drive 17" NEC HR17 monitor Conexant 56K V90 PCI Modem Voice Accton Ethernet adapter PCI 10/100 Logitech WED3D joystick + LWS 4.11 drivers Windows 98SE + DirectX 8.1b
Link naar reactie
[quote:6e5c9b5e66="Bosje"]dat wordt volgens mij de kast openmaken ? Is er iets geks gebeurt zoals een gelijktijdige stroomstoring of zo ??[/quote:6e5c9b5e66] Bedankt voor je snelle reactie! Kast ligt al open. Geen tijdelijke stroomstoring gehad (fan's en HD draaien). Ik heb de PC aan zo'n verdeeldoos met een schakelaar hangen. Als ik deze inschakel dan moet ik normaliter de PC met de Reset knop op de kast aanzetten. Dit werkt nu niet meer. Wat nu?
Link naar reactie
Geen beeld, alleen testbeeld van de monitor. Gemeld probleem lijkt zeer veel op [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=73085]deze[/url] posting. Ik zal eerst eens proberen het BIOS met de jumpers op het mobo te resetten. Als dit niet werkt laat ik de servicemonteur van NEC maar eens langskomen; ik heb nog een jaar garantie :wink:
Link naar reactie
[quote:48707e9ebf="@l"]Idd geen piepjes gehoord? loop alle stekkers even na, test misschien even met een andere HD? Sterkte :roll:[/quote:48707e9ebf] Geen piepjes gehoord :cry: . Alle stekkers zitten, voor zover ik kan beoordelen, wel vast. Ik heb geen andere losse HD... BIOS resetten heeft niet geholpen. Dan morgen vanaf 9.00 u de NEC helpdesk bellen (in het weekend is men gesloten :evil: ) voor een servicemonteur. Nogmaals BEDANKT voor jullie reacties; het heeft mij geholpen in probleemanalyse, waarmee ik NEC kan overtuigen van de ernst van het probleem.
Link naar reactie
De wonderen zijn de wereld nog niet uit :lol: m'n PC doet het weer... Gisterenavond het BIOS (JBAT1) ge-reset volgens de handleiding: Schakel het systeem uit, zet het kapje over jumperpennen 2-3, wacht 10 seconden en zet het vervolgens over pennen 1-2. Het systeem werkt alleen normaal als u de pennen 1 en 2 doorverbindt. Dit mocht niet baten, het systeem wilde nog steeds niet opstarten. Vanochtend de NEC-helpdesk gebeld en de problemen c.q. trouble shooting acties uiteengezet. Men had ook de indruk dat het mobo overleden was en morgen zou een service monteur (bij mij aan huis) een nieuw mobo plaatsen :D . Echter, de helpdesk medewerker zei dat het BIOS ook als volgt ge-reset kan worden: Schakel het systeem uit en verwijder het kapje van jumperpennen 1-2. Schakel het systeem weer in en wacht 10 seconden. Schakel weer uit en zet het kapje vervolgens over pennen 1-2. Deze aanwijzing vanavond opgevolgd en nu komt het: systeem aangezet en ja hoor... er wordt weer gewoon opgestart :D . Alles functioneert weer volkomen normaal. Mogelijke oorzaak van dit alles: mijn dochter was gisteren behoorlijk statisch opgeladen; ik kreeg een schok toen ze mij aanraakte. Er zou dus ook een ontlading op de PC-kast geweest kunnen zijn. Toch tijd voor een geaard stopcontact? Of zal ik dit alles niet aan NEC vertellen en toch m'n mobo laten vervangen... :wink: ?
Link naar reactie
Eind goed, al goed :D . Vanochtend om half tien stond de service technicus van NEC voor de deur met een nieuw mobo. Nadat ik hem alles uitgelegd (ook dat de PC weer werkt) vindt overleg plaats met NEC Computers Nederland. Aangezien de PC nu nog in de garantie valt wordt besloten om preventief toch het mobo te vervangen (je weet maar nooit...). Na 40 min. was het karwei geklaard en nu loopt m'n PC beter dan ooit tevoren: hogere scores in 3D benchmarks ondanks dat FastWrites op het mobo nu uitgeschakeld is (i.t.t. het vorige mobo; ook een MSI-6340). [b:47e0f9c016]Met dank aan NEC Computers Nederland :D ![/b:47e0f9c016] Er wordt op dit forum nog al eens negatief geschreven over merkcomputers (Packard Bell, Gateway, Compaq, etc.) maar ik ben een zeer tevreden klant.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik zag dat je probleem al was opgelost...maar ...mocht je dit weer gebeuren...denk dan eens aan je processor...ik heb nl. precies het zelfde probleem gehad...alles geprobeerd...niks lukte...toen ben ik eens naar de lampjes op mijn mainboard gaan kijken en die gaven aan (volgorde van branden etc..) dat me processor beschadigd kon zijn !!!!....die heb ik losgetrokken en daar bleek een klein beetje stof tussen te zitten....toen ik alles weer terug stopte, deed ie het weer perfect.....misschien een kleine tip...dat het vaak simpeler is dan je denkt Greetzz :evil: D@rk@ngel :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...