Ga naar inhoud

aanzetten PC


Aanbevolen berichten

sja, kan van alles zijn... meestal een fannetje wat de geest dreigt te geven dus kast open en luisteren, fannetje vervangen en klaar kan ook harddisk zijn, willen wel eens een gierend geluid maken maar als dit harder wordt? kan dan aan het overlijden zijn.... maak in ieder geval een back-up van je belangrijke bestanden nu het nog kan :wink:
Link naar reactie
[quote:b9289dbd95="cupasoup"]Wat goed is is om eens in de zoveel tijd even met een compressor door de kast te blazen. Misschien dat er idd een fan aanloopt of id.[/quote:b9289dbd95] Houd/zet wel alles even goed vast tijdens het doorblazen; De lagers in de fannetjes krijgen vreselijk op hun donder als je het de vrije loop laat gaan onder de orkaankracht van je compressor.
Link naar reactie
Ik merkte laatst bij mij hetzelfde op. Normaal is het hogere toerental nauwelijks hoorbaar, maar door wat resonanties op sommige momenten wel. Ook bij mij speelt e.e.a na het aanzetten. Heb dit verschijnsel voorgelegd aan m'n PC bouwer. Reactie was: Er zijn voedingen waarvan de fan na het aanzetten (gedurende een kort moment) een iets hogere spanning krijgt en dus iets harder draait. Een andere mogelijkheid is dat de temp. voeler tijdens het starten een hogere temperatuur registreert (stilstaande lucht in de ruimte), vervolgens de fan iets harder laat draaien, waarna de temp. daalt en de fan weer in toeren zal dalen. Ook stof wil nog wel eens vreemde gevolgen hebben: schoonhouden dus... Ik maak me er in ieder geval geen zorgen over. Groet, Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...