Ga naar inhoud

Probleempje met sound


Aanbevolen berichten

Ik heb net een ander moederbord geinstalleerd, alles perfekt, uitgezonderd de sound on board. Deze staat met een uitroepteken in de lijst. Als ik het stuurprogramma wil veranderen, zegt ie dat er geen nieuwere versies zijn. Als ik hem eruit smijt, en nieuwe hardware toevoeg aanklik vind Xp deze zelf, en installeert hem ook zonder zelf te mogen beslissen wel stuurprogramma ik wil. Xp zegt zelf dat het niet goed is :cry: Het gaat hier over een K7S5A moederbord met C-media AC 97 codec. Iemand raad ? Thx
Link naar reactie
Tja ik was een beetje te snel met reageren... Als je er zeker van bent dat het het goede drivertje is en XP geeft aan dat het 'niet goed is' kun je het gewoon installeren... Ik heb een tijdje geleden m'n BIOS geflashed met het daarbij behorende RAIDBIOS (versie 2.31), WindowsXP installeert standaard de oudere drivers (versie 1.09) voor het RAID dus die moet ik na na een nieuwe XP install nog handmatig installeren... dan geeft XP ook de melding dat het niet ondersteund wordt... en vraagt door te gaan, JA dus en dan wordt het alsnog geinstalleerd... XP heeft meer van die dingen, maar omdat in dit geval de drivers voor de RAID nieuwer (09-03-'02) zijn dan XP zelf geeft hij aan dat ze niet ondersteund worden...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...