Ga naar inhoud

Harde schijf niet benaderbaar


Aanbevolen berichten

Sinds gister kan ik opeens mijn tweede harde schijf niet zien en benaderen in de standaard Windhoos verkenner alsook, maar ook Partition Magic ziet em bv niet. Configuratie: IDE 0: Master - Harde schijf 10Gb Maxtor Slave - DVD Panasonic IDE 1: Master - Philips brander Slave - Harde schijf 80Gb Maxtor Nu is het vreemde dat bij het opstarten de bios de brander niet ziet, maar de 2e harde schijf gewoon herkend en in de windows verkenner is het precies andersom. :( De verkenner kent wel gewoon de 'oude' schijfbenamingen toe en laat gewoon tussen de 1e harde schijf en de cd-rom/writer een gat zitten. Iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?
Link naar reactie
mivadi, Als ik naar de dokter ga met de mededeling dat ik vorige week nog gezond was, is het een duur want zinloos consult. Er is 'iets' veranderd, daarom zoek je hulp. Controleer gewoon even de jumpers en controleer dan even of er misschien vuil tussen is gekomen. Er zal toch iets veranderd zijn, anders werkte het apparaat gewoon nog als vanouds. groet, Maarten.
Link naar reactie
Kast inderdaad even openen. Kabels aandrukken, checken. Even met een kwastje om het stof heen vegen.. :lol: Maak schoon die kast... :P Testen, schijf wordt gezien... Joepie.. Missie volbracht. Teste, schijf wordt niet gezien.. Shit.. Gefaald. Ten eerste raad ik zeker aan om de hd's allebei op 1 controller te hangen en de brander en dvd op de ander. Zo als het nu zit haal je niet echt de maximale performence uit je harddiskje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...