Ga naar inhoud

Videobewerking versus moederbord MSI...?


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik lees binnen de diverse forums dat er veel [technische] kennis aanwezig is. Ik roep dus maar even om hulp. Ik bezit een PC met een moederbord van MSI, de K7T266 Pro [MS-6380] met de Via KT266 chipset. Hierin zat mijn 'oude' DC10 kaart van Pinnacle [analoog naar digitaal] Dit leverde een boel ellende op. Na veel forums kwam ik erachter dat dit moederbord absoluut nooit draaiend is te krijgen met de DC10 kaart. Nu ben ik van plan met een DVkaart van Pinnacle de hobby voort te zetten. Kortom; is er ervaring met dit moederbord, in combinatie met een firewire of een DV kaart en een digitale videocamera...? Graag reactie.. Groeten, Jan Bloemink
Link naar reactie
Analoog capturen is een complex proces waarbij vooral de chipset op het mobo een grote rol speelt, via chipsets hebben vaak wat problemen met het eea in deze discipline. Deze problemen komen over het algemeen voort uit de mindere ondersteuning die in programmatuur aanwezig hoort te zijn voor de betreffende chipset, denk bij programmatuur ook aan Windows. Eea is vaak op te lossen met het updaten van de Via 4-in-1 drivers maar de grote hoeveelheid updates van deze drivers geeft al aan hoeveel bugs er aanwezig zijn. Bij een dv-kaart(firewire-iee1394) is er eigenlijk geen sprake van capturen maar meer van dataoverdracht, immers de data verlaat de camera al in digitale toestand en hoeft dus niet in de pc te worden gedigitaliseerd, dit gaat over het algemeen dan ook met aanzienlijk minder problemen,ook met via chipsets. Wil je zekerheid: kijk op de kaartfabrikantsite naar een mobo-validatie lijst, daar staat welke mobo's(of chipsets) wel en niet worden ondersteund Beter: koop een mobo met intelchipset, ben je van het (meeste) gedonder af.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...