Ga naar inhoud

USB versie bepalen?


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik ben sinds kort op zoek naar een externe harde schijf voor mijn notebook, maar het viel me op dat er verschillende USB versies zijn. Weet iemand hoe ik in mijn computer (via het OS: WinME) kan zien welke USB versie ik heb? Daarnaast zou ik graag ervaringen van mensen horen met externe HD's via de USB poort, positief én negatief. Alvast hartelijk bedankt, - Basje.
Link naar reactie
Tja, daar vraag je wat... Helaas liggen de handleidingen en specificaties thuis, en daar kom ik voorlopig niet. Ik moet dus alle info uit de computer zelf halen. Via Deze Computer > Eigenschappen kan ik niets over USB versie of moederbord vinden. Ook met Norton Systemworks 2001 kan ik niet het type van het moederbord vinden, iemand misschien enig idee hoe ik aan deze info kom? - Basje.
Link naar reactie
Ik heb even op de site van Compaq gezocht, maar ik werd naar mijn zin net iets te vaak doorgelinkt naar de site van HP dus ben ik daar maar even mee gestopt. Vervolgens even gezocht naar dat Sisoft Sandra en geïnstalleerd: en warempel! De USB versie stond er gewoon bij. Versie 1.10 om precies te zijn. Voor de geïnteresseerden: het betrof een Compaq Presario Notebook 1700 EA. Maar dan nog een vraagje: is het slim om een externe HD aan te sluiten op mijn notebook via de USB poort? Waar moet ik rekening mee houden? Wat is de datasnelheid via de poort? Iemand die dit of meer aan mij kan vertellen: graag! In ieder geval iedereen bedankt dat ik al zover heb kunnen komen. - Basje.
Link naar reactie
[quote:349ffc1672="BasHamar"]Ik heb even op de site van Compaq gezocht, maar ik werd naar mijn zin net iets te vaak doorgelinkt naar de site van HP dus ben ik daar maar even mee gestopt. [/quote:349ffc1672] Compaq is samengegeaan met HP en daarom wordt je naar HP gelinkt. Hier is het trouwens nog steeds mogelijk om specs van Compaq producten te bekijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...