Ga naar inhoud

floppy-drive defect na gebruik van een diskette??


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem: Ben een nieuwe computer aan het opbouwen (epox 8kha+, atlon 1400, w98) en monteer een netwerkkaart (van de Safeway SOHO kit, 2 kaarten en een hub). Windows herkent de kaart netjes en vraagt om de drivers. Die staan op de bijgeleverde diskette. Stop diskette in station en computer geeft na even bedenktijd: "geen toegang tot A:\ het apparaat is niet klaar" ??? Vanaf nu weigert hij alle diskettes in station A:. Oke, even naar m'n oude computer gelopen en dan brand ik de drivers wel even naar een schijfje. Mooi niet, eerste keer zag floppydrive alle files, maar bij het kopieren kreeg ik een foutmelding. Computer opnieuw opgestart en vanaf nu ziet ook deze computer totaal geen floppy's meer. Geen enkele floppy wordt meer gelezen. Toeval? Lijkt me wel erg onwaarschijnlijk. Maar ik heb voorlopig wel mooi twee kapotte floppy drives. Nieuwe driver gedownload van internet en even op een cd gebrand, mee naar boven genomen naar m'n nieuwe computer en nu wil de zipfile totaal niet uitpakken. Alle andere zipfiles werken wel maar deze niet. Heeft iemand ook zulke (onwaarschijnlijke) problemen meegemaakt?? En weet misschien een oplossing. Ik heb de drivers nu van internet op m'n harde schijf gezet, maar wil wel eerst weten of er toevallig een probleem met de drivers is. (het gaat dus om de Safeway SOHO-kit, type 117410).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...