Ga naar inhoud

problemen netwerkkaart


Aanbevolen berichten

Al ruim 1 jaar heb ik hier thuis en netwerk tussen 2 computers (XP en W98). Door de aanschaf van een andere PC (eerste PC) krijg ik het netwerk niet meer aan de praat (zelfde instalatie, ook XP). Iemand gaf me de tip om PING 127.0.0.1 uit te voeren ter controle. Op de nieuwe PC krijg ik daar echter een Time-Out melding. Op de tweede PC word deze test met succes uitgevoerd. Is er iemand die me een tip kan geven wat daarvan de oorzaak kan zijn.
Link naar reactie
Zonder te weten welke ip adressering je gebruikt is dit niet simpel te zeggen. Gebruik je Netbeui of DHCP instellingen? Onderstaand verhaal zou moeten werken: Server: IPadres opgeven 192.168.0.1 , geen WINS en geen DNS Client : IPadres opgeven 192.168.0.2 , geen WINS geen DNS Beide pc's Subnetmasker: 255.255.255.0 Beide PC verschillende namen geven bij Netwerkeigenschappen - Indentificatie en allebei [b]dezelfde[/b] werkgroepnaam. Bestands en printer deling aanvinken. In XP zit een firewall die mogelijk je netwerkverbinding van pc1 naar pc2 blokkeert, controleren dus aangezien pc2 nu wel kan pingen en pc1 niet. Hans
Link naar reactie
Als je niet kunt pingen naar je localhost (127.0.0.1), heb je 1) driers oor netwerk kaart niet ge-installeerd 2) TCP/IP niet geinstalleerd 3) TCP/IP niet goed geconfigureerd (zie eerdere posts) PS Aangezien iemand je de tip gaf, weet je misschien niet waar het om gaat. Iedere PC met een TCP/IP installatie heeft twee adressen. Via de eerste kun je vanuit het netwerk 'op die PC komen' (bv 10.10.9.2). Via de tweede kun je alleen vanaf de PC zelf 'op je PC komen'; dit is de localhost (127.0.0.1).
Link naar reactie
Ik ga het boven vermelde eens proberen. Het gaat maar over 2 computers. De eerste die verbondne is met het net, en een tweede als gewoon werkstation, met gedeeld Internet. De LAN stekker is niet op een PCI kaart, maar op het moederbord. Als ik bij verbingen de status opvraag worden er wel degelijk bytes verzonden en ontvangen. Ook als we de tweede computer afleggen verschijnt de melding dat er een verbinding verbroken werd. Ook op de taakbalk verschijnt ene pictogram dar er een LAN-verbinding is met een snelheid van 100 Mbps en klikkert regelmatig. Dat werkt allemaal naar behoren. Tot nu toe blijft ping 127.0.0.1 een time out veroorzaken. Ik ga nu eens proberen met die IP adressen. PS: is ping 127.0.0.1 een geldige controle op de verbinding, of zijn er nog andere mogelijkheden om de verbinding te controleren?
Link naar reactie
[quote:0e744f5d8f="CDirk"] PS: is ping 127.0.0.1 een geldige controle op de verbinding, of zijn er nog andere mogelijkheden om de verbinding te controleren?[/quote:0e744f5d8f] Nee, je controleert via het zogenaamde loopback device. Je hebt er niet eens een netwerkkaart voor nodig. Maar als je TCP/IP niet (juist) geinstalleerd is, zal dat ping commando niet werken.
Link naar reactie
OPGELOST. Na het grondig nalezen van bovenstaande berichten, begon er een lichtje te branden. TopSlop spak over de firewall die in XP zit. Ik had namelijk bij de installatie Norton geïnstalleerd, en daar zit een persoonlijke firewall in die ik volledig over het hoofd had gezien. Alle instellingen en installaties waren volledig in orde. Ik heb alvast toch weer iets opgestoken van dit alles. Bedankt voor de tips
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...