Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik speel sinds 3 maand het spel Counter-Strike, een half life mod. Toch heb ik al 9 maand ADSL. Toen ik ADSL kreeg draaide ik XP op mijn computer. Na half-life en vervolgens counter-strike te hebben geinstalleerd wilde ik online gaan spelen, wat bleek: mijn ping was ongelofelijk onstabiel, deze varieerde tussen de 40 en 3000(en dat in 4 seconden ofzo). Ik snapte er niets van... Dus ik een 5 maand geen counterstrike gespeeld. Tot de grote vakantie. Computer geformat(zelfde computer) en 98 SE er op gezet. Een maand later kon ik pas testen, omdat ik op vakantie ging, wat bleek... mijn ping was stabiel, ik kon normaal gamen, mijn ping was ongeveer 60(afhankelijk van de server). Nu ging 3 weken geleden mijn computer kapot(overspanning), bijna alles binnen in de computer was kapot met uitzondering van: -netwerk kaart -geluids kaart -brander -intern geheugen Gelukkig viel het binnen de garantie, een (bijna)volledig nieuwe computer gekregen, met uitzondering van de hierboven genoemde items.(het ram was wel vervangen sdram kon niet op het nieuwe moederbord ==> ddrram voor gekregen). Nu heb ik XP op deze nieuwe computer geinstalleerd(XP 1800+, 256 ddrram), wat blijkt, mijn ping is weer net zon ramp als bij mijn oude computer :cry: (varieert tussen de 40 en 3000). Heeft iemand een id hoe het komt dat ik zon rare ping heb, en wat is de oplossing. Meer info over de onderdelen zal ik geven als u daar naar vraagt. Alvast heel veel bedankt. Vriendelijke Groet AK(=DpG=k0e)
Link naar reactie
Ik denk toch dat het niet aan je OS ligt hoor, dat zou erg raar zijn. Maar even proberen is nooit weg natuurlijk ;) Het zou best kunnen dat als jij met XP test dat je ISP dan net 'gaar aan het doen is' daar heb ik ook wel eens last van, soms een maand helemaal goed, soms om de 2 dagen vet gare ping en packet loss, het laatste half jaar heb ik niet zoveel last meer gehad. Als de verbinding gewoon goed is als je met 98 aan het testen bent, dan denk je natuurlijk al snel dat het aan het OS ligt. Wonen er mensen in de buurt met dezelfde internetverbinding en provider? Vraag eens of die ook last hebben van die rare pings... Bij mij is dat wel zo, als de ISP 'aan het klooien is'. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je getest heb met 98 en XP, maar als je op allebei de OS'en al een aantal uur gespeelt hebt en evengoed steeds het verschil in ping ziet, dan zou het toch aan xp kunnen liggen. Waarschijnlijk een of andere instelling, maar daar zou ik je verder niet aan kunnen helpen. Probeer het idd eerst maar eens met 98 :D
Link naar reactie
Ik heb wel een aantal mensen in mn omgeving met ADSL, zij hebben of xp of 98se, en geen last van hoge packet loss en choke(wat het precies is weet ik niet, maar het is niet goed). iig, bij 98se had ik geen last van zon maffe ping, dus ik wil ook 98 weer ff proberen. Nu heb ik XP draaien, maar als ik een dual boot wil maken, moet ik toch eerst 98 installeren en dan XP toch?
Link naar reactie
[quote:53863d423e="AswinW"]XP-home edition -> Internetgames hebt geklikt ????? Sorry, maar eh.. ik weet ech niet waar je het over hebt.[/quote:53863d423e] Ik bedoel natuurlijk als je je halflife (mdo hebt gestart) En dan kiezen voor internet games. Daar moet je namelijk ook nog eens je connection speed instellen. :wink:
Link naar reactie
Na vette ruzie gehad te hebben met de wind waarbij nu een boom tegen mijn huis rust, het volgende..... Je hoeft niet perse in een dualboot rekening te houden met eerst win98 en dan XP. Het kan ook andersom. Ik heb hier al een discussie over gevoerd. Ik heb nu dualboot met win98 en XP. XP-home edition staat op C-schijf (huh? hoe kan die daar nou komen ?), dan XP-professional staat op D-schijf, Win98 staat op E-schijf, de pagefiles "pagefile.sys" en Win386.swp staan op F-schijf. Da's handig hehe... dus win98 staat gewoon op E en achteraf geinstalleerd. Verder zie ik dat ineenkeer allerlei termen als "halflife" erbij wordt gehaald enzovoorts maar ik begrijp die man niet met zijn antwoorden. Dus ik laat het maar even zo. Het ging hier over Ping-probleempjes. Suc6.
Link naar reactie
Ik snap niet waar dit over gaat, maar ik heb meer info: Ik heb een andere netwerk kaart gebruikt, met andere chipsets dr op ook, en mn ping blijft zuigen. Ik format de boel morgen gewoon, 98SE dr op en vervolgens XP op een andere(grotere)partie, in 98SE installeer ik alleen Half Life cstrike, internet, allseeing eye, msn en mirc. XP daar komt al het andere benodigde op te staan.
Link naar reactie
[quote:3909066e77="AswinW"]Na vette ruzie gehad te hebben met de wind waarbij nu een boom tegen mijn huis rust, het volgende..... Je hoeft niet perse in een dualboot rekening te houden met eerst win98 en dan XP. Het kan ook andersom. Ik heb hier al een discussie over gevoerd. Ik heb nu dualboot met win98 en XP. XP-home edition staat op C-schijf (huh? hoe kan die daar nou komen ?), dan XP-professional staat op D-schijf, Win98 staat op E-schijf, de pagefiles "pagefile.sys" en Win386.swp staan op F-schijf. Da's handig hehe... dus win98 staat gewoon op E en achteraf geinstalleerd. Verder zie ik dat ineenkeer allerlei termen als "halflife" erbij wordt gehaald enzovoorts maar ik begrijp die man niet met zijn antwoorden. Dus ik laat het maar even zo. Het ging hier over Ping-probleempjes. Suc6.[/quote:3909066e77] Sorry voor al mijn type fouten daar heb ik nogal vaak last van :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...