Ga naar inhoud

Stroomvoedingkabeltjes


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om een nieuwe harde schijf van 80 GB aan het inbouwen, alleen ik heb een probleempje met de voeding. De kabeltjes zijn niet lang genoeg. Nu heb ik een paar keuzes om het op te lossen, maar eerst is een soort schets van de binnenkant wel handig om de situatie aan te geven denk ik. LEEG SLOT LEEG SLOT LEEG SLOT > CDRW BRANDER LEEGSLOT > CD SPELER --Floppy disk --Oude HD 1 --Nieuwe HD 2 Oude HD1 is qua voeding momenteel verbonden met de CD SPELER en met de floppy disk. Ik wou Nieuwe HD 2 met de CDRW BRANDER koppelen, aangezien die ook op hetzelfde IDE kanaal (hoe t ook mag heten, ben het woord even kwijt) zitten (schijf als master, CDRW als slave). De CDRW kan ik beter niet naar beneden bewegen heb ik gehoord van een vriend, dan zou die zijn hitte niet goed af kunnen geven. 1. Maakt het uit als de voeding kabels niet dezelfde zijn als de IDE kabels qua verbindingen? 2. Stel, ik zou CD en CDRW met elkaar verbinden (voeding) en de 2 HDs met elkaar. Zou ik dan problemen krijgen met het trekken van stroom? De specificaties van mijn CD en CDRW (5V--12V) zijn hetzelfde en kan het nergens op mijn HDs vinden jammergenoeg. 3. Is dat ruimte vrijlaten onder mijn CDRW echt nodig voor een betere performance of is het gewoon een fabeltje en totaal niet nodig? Zo niet, dan zouden mijn problemen zijn opgelost. Het is een hele lap tekst geworden, maar ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk genoeg heb weergegeven, en dat iemand mij kan helpen. Bvd, J. Wester
Link naar reactie
Voedingskabels maken helemaal niets uit, als het maar aangesloten is. IDE kabels zijn hier compleet onafhankelijk van. Overigens is dit waarschijnlijk een betere keuze: IDE1: nieuwe schijf master, oude schijf slave IDE2: cdrw master, cdrom slave. Masters bij voorkeur op het einde van de kabel, maar dat is niet altijd noodzakelijk. CDRW kan nogal wat warmte produceren. Maar ook de harddisks worden behoorlijk warm 45-50 graden is heel gewoon. Vrije ruimte eromheen kan nooit kwaad, en is zeker niet negatief voor de levensduur van een en ander.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...